השר לשעבר, חבר הכנסת אופיר אקוניס, רואה בצעד הפריש בו נקטה חברת הכנסת עידית סילמן, צעד מבורך שהציל במידה רבה את ארץ ישראל שהייתה נתונה בסכנת התדרדרות למתווה שתי המדינות ובנוסף גם זהוה היהודית הייתה בסכנת פגיעה קשה.

"אני לא יודע אם היא הפילה את זה על סוגיית החמץ, אבל בוודאי שסוגיית החמץ היא זרז מאוד משמעותי בהודעה שלה. מנסים לומר שזה הרבה דברים אחרים וזה נכון, אבל הטריגר הוא דבריו של השר הורוביץ. אדם שמגיע מהימין הציוני דתי לא יכול לשבת בממשלה כזו. אני, כמי שמגיע מהימין החילוני ליבראלי, רואה בעיניים כלות את החלטות בג"ץ על החמץ בבסיסי צה"ל ובתי החולים".

לדבריו מדובר בנגיסה משמעותית בדמותה היהודית של ישראל לאורך השנה האחרונה כולה כאשר בראשם הוא מונה את חוקי השר כהנא, "חוקים שעומדים בניגוד מובהק לתפיסות האורתודוקסיות. זה דבר שמפריע לחברי כנסת נוספים, גם לאיילת שקד החדשה זה אמור היה להפריע".

האם לשקד יש מקום בליכוד? "מעשיה יקרבוה ומעשיה ירחיקוה. עידית סילמן דיברה פחות ועשתה יותר. איילת דיברה ותידרכה כתבים על כאבי הבטן שלה. כאדם פוליטי אני אומר שבפוליטיקה נדרשות הכרעות כמו שעידית סילמן קיבלה ואני בטוח שזו לא הייתה הכרעה קלה, כי מדובר בתפקיד של יו"ר קואליציה המחזיקה בידיה עוצמות אדירות לקידום ובלימת חוקים".

בדבריו תוהה חבר הכנסת אקוניס על ההטפה של חברי 'תקווה חדשה' כלפי הליכוד בסוגיית ימין ושמאל, בעוד קולם לא נשמע כאשר בכנס מפלגתי מוכים אדם שמחה ועיתונאי על ידי פעילי המפלגה. היכן בני בגין, הוא שואל. "אני מציע להקשיב לאנשי מועצת יש"ע שאומרים שאין אישורי בנייה. בני גנץ חונק את ההתיישבות".

"מה זה הטירלול הזה שכאשר הם רוצים להכשיר את ההתיישבות הצעירה, בא בני גנץ ואומר שנכשיר גם התיישבות פלשתינית? זה היה בממשלת נתניהו? מישהו משרי ממשלות קודמות היה חושב על דבר כזה? האם הינו מעלים על דעתנו בניגוד לחוק להקפיא בחודש הרמאדן הריסה של בניה בלתי חוקית? איפה נשמע דבר כזה?".

על מנהיגותו של נתניהו בראש הליכוד מזכיר חבר הכנסת אקוניס כי הוא מועמד הליכוד שנבחר על ידי מפקדי המפלגה ומספר המנדטים שבהם זכתה המפלגה מלמד שגם העם הרחב רוצה לראות אותו כמנהיג. "בליכוד רק המתפקדים קובעים מי היו"ר. לא יושבים באיזה מרכז מסחרי בצפון תל אביב ומחליטים על איזו רשימה עם שניים שלושה אנשים".

לדברי אקוניס עם כל הכבוד למועמדים נוספים בליכוד לתנועה יש יו"ר אחד. במידה ויוחלט על פיזור הכנסת הרי שיוכלו אחרים להציג את מועמדותם, אך בניגוד לגדעון סער יצטרך להתחייב שיישאר בליכוד בכל מקרה, גם אם יפסיד בהתמודדות.