יריב לוין
יריב לויןצילום: Tomer Neuberg/Flash90

בליכוד פונים לחברי הכנסת ב"תקווה חדשה" ומפצירים בה ללכת בדרכה של עידית סילמן - ולפרוק מהקואליציה.

חבר הכנסת יריב לוין (הליכוד) שהיה מרוקחי הדין בין סילמן לנתניהו, אמר לרדיו גלי ישראל: "אין פה יותר משתי אפשרויות, או הקמת ממשלה בראשות נתניהו - או בחירות. חברי תקווה חדשה צריכים לשאול את עצמם האם נכון להמשיך בהחרמה של נתניהו. אנחנו נקבל אותם בזרועות פתוחות.

"הדלת פתוחה ואני אומר בצורה הכי ברורה ולא רומז: אנחנו מדברים איתם. אני מאמין שנצליח להגיע לתוצאה הטובה ביותר. אם הם יתעקשו לא לשבת עם נתניהו - הם כנראה יגררו את ישראל לבחירות נוספות. אני מנסה כל מיני אפשרויות, הם לא אויבים, אלו אנשים שאנחנו מכירים אותם שנים", הוסיף לוין.

בינתיים, ראש הממשלה נפתלי בנט נועד בקריה עם חברי הכנסת מסיעת ימינה. סילמן שפרשה מהקואליציה נעדרה וגם יום טוב כלפון לא היה נוכח בשל נסיעתו לאירופה. אחרי הפגישה אצל בנט, נועדו בנפרד איילת שקד, אביר קארה, שירלי פינטו וניר אורבך. הארבעה ישבו יחד בקריה.

כרגע תומכים בקואליציה 60 ח"כים ובאופוזיציה גם כן 60. כל שינוי או פרישה נוספת של חבר בקואליציה יביא להעברת הרוב לידי האופוזיציה ולמעשה להפלה של הממשלה הנוכחית.

מוקדם יותר פורסם ראיון עם ח"כ ניר אורבך לעלון 'גילוי דעת' בו צוטט כאומר כי אין בכוונתו לשבת בממשלה שמקפיאה בנייה ביהודה ושומרון.

לדברי ח"כ אורבך, הקפאת בנייה זה "דבר שאנחנו מטפלים בו". הוא הדגיש: "לא אשב בממשלה שמקפיאה בנייה".

על ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "חבר. הלב שלו במקום הנכון. איש של עם ישראל, ארץ ישראל על פי תורת ישראל". יאיר לפיד? "מעדיף שהוא ואני נעסוק רק בדברים שבקונצנזוס. הוא איש של אנשים עם לב טוב".

על הרב חיים דרוקמן אמר: "רב ומורה דרך, אחד מגדולי הדור. תמיד הייתי ישר וכן עם הרב דרוקמן ושילמתי על כך מחירים פוליטיים. לצערי אני לא בטוח שכל הפוליטיקאים שסביבו מתנהגים בצורה דומה".