שי גליק
שי גליקצילום: חזקי ברוך

עמותת השמאל "עיר עמים" שיגרה בשבוע שעבר באמצעות עורכי דינה מכתב "התראה כללית" למנכ"ל "בצלמו" שי גליק.

לגליק ולעמותת עיר עמים היסטוריה ארוכה. מספר אירועים שארגנה עמותת השמאל במקומות שונים, השתבשו לאחר שגליק שיגר מכתבים לבעלי המקום ולרשויות.

"'עיר עמים' הציגה לנו שורה של פרסומים שבוצעו על-ידך בעניינה בשנים האחרונות – האחרונה שבהן בחודש ינואר השנה", כתב לגליק עו"ד ישי שנידור בשם עמותת 'עיר עמים'. "המדובר בפניות שלך אל העמותה, פניות שלך אל גורמים שונים שהעמותה היתה קשורה עמם בקשר חוזי או שיתפה איתם פעולה בעניין מסוים, וכן פרסומים שונים בעניינה שהעלית לרשתות החברתיות".

בעיר עמים טענו כי "הפרסומים הנ"ל כוללים, ככלל, לשון הרע מובהקת - דברי בלע, שקרים וגידופים, ובחלקם מדובר בפניות אל צדדים שלישיים – הכוללים את אותם דברי לשון הרע - כי יפרו הסכמים וסיכומים עם העמותה, לא ישתפו איתה פעולה, לא יאפשרו לה להוציא אל הפועל פעולות מסוימות או לקיים אירועים שהיא ביקשה לערוך, וכן הלאה".

"נבקש להעביר לך התראה ברורה זו בשם העמותה", נכתב. "העמותה לא תמחל יותר על פרסומים מכפישים ומגדפים, המבקשים לתייג אותה כ'אויב' ולהשתיקה. העמותה תפעל נגדך בגין כל פרסום כאמור. בנוסף, העמותה תפעל נגדך בגין כל פעולה בה תנקוט בניסיון לסכל סיכומים שלה עם גורמים אחרים על עריכת אירועים או כל שיתוף פעולה אחר, לרבות בעילה של 'גרם הפרת חוזה'".

"נבקש להדגיש: עיר עמים מכבדת (מאד) קיומו של שיג ושיח חופשי, ודיון ציבורי בשאלות שבמחלוקת", הוסיפו. "יחד עם זאת, כל פעולותיך שתוארו לעיל מטרתן הפוכה בדיוק: לאיים עליה, להשתיקה ולחסום אותה מהשתתפות באותו דיון ציבורי. עם ניסיונות אלה, גם אם לא יעלו יפה, אין בכוונתה להשלים. אנא ראה בפנייתנו זו משום התראה כללית", כתב עורך הדין.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מודה לעיר עמים שטרחה לשלוח לי מכתב זה, דבר המוכיח כאלף מונים על הצלחת פעילותי בכך שמקומות ציבורים בירושלים סוגרים את שעריהם בפני גוף שמאל קיצוני זה הממומן ממדינות זרות ופועל נגד האינטרסים של תושבי ירושלים. אמשיך לפעול בכל הכוח למען ביטחון תושבי ירושלים, חופש הפולחן בהר הבית לכל הדתות וכמובן ירושלים מאוחדת לנצח. עיר עמים מוזמנים בינתיים להמשיך לשלוח לי עוד ועוד מכתבים. אני אפעל והם יכתבו".

עמותת עיר עמים העדיפה שלא להגיב.