קיש וסטרוק בשדולה
קיש וסטרוק בשדולהצילום: שדולת א"י

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, יואב קיש ואורית סטרוק, אשר ביקשו להגיע הלילה (שני) לקבר יוסף שהושחת ונשרף על ידי פורעים ערבים קיבלו אמש מקצין הכנסת כי אלוף פיקוד המרכז מסרב לאשר כניסתם וזאת ללא נימוק.

במכתב דחוף שהוציאו לקצין הכנסת ניצב יובל חן דרשו ראשי השדולה לפעול מול אלוף הפיקוד שיעמוד בהוראות היועצת המשפטית לכנסת ויקבע תאריך לכניסתם לקבר.

"במענה לפנייתנו בנושא כניסת חברי כנסת למתחם קבר יוסף הצדיק מחר יום שני י' בניסן - 11 באפריל, התבשרנו דרכך כי מפקד פיקוד מרכז לא יוכל לאפשר כניסה זו. נכון לשעה זו, טרם קיבלנו מאלוף הפיקוד מענה בכתב המנמק את הסיבות מאחורי החלטה זו, שמשמעותה החמורה צמצום חופש הפעילות הנדרשת לחברי כנסת בעלי חסינות, פגיעה בביצוע תפקידם כנבחרי ציבור בכלל, ותפקידם בתחום הפיקוח הפרלמנטרי בפרט", כתבו השניים.

הם ציינו כי על פי חוות דעתה של היועצת המשפטית לכנסת עו"ד שגית אפיק, על אלוף הפיקוד להציע תאריך חלופי לקיום הביקור בהקדם, אך כזה לא נקבע.

"אנו מבקשים ממך בזאת לפעול מול אלוף הפיקוד בשני המישורים הנ"ל על מנת לקבל מענה ראוי לנבחרי ציבור והמאפשר את ביצוע תפקידם", חתמו השניים את מכתבם.