הציוץ של אליאור לוי
הציוץ של אליאור לויצילום: מסך טוויטר

אליאור לוי, כתב ופרשן לענייני פלסטינים באתר 'ynet' ובעיתון 'ידיעות אחרונות', השווה היום (שלישי) בין תשלום על פיגועים לתשלום על נסיון להקריב קרבן פסח - ועורר תגובות רבות.

זה קרה לאחר שתנועת שתנועת חוזרים להר פרסמה אתמול כי תעניק עשרת אלפים שקלים למי שיצליח להקריב קורבן פסח בהר הבית, 800 ש"ח למי שייעצר עם גדי או טלה, ו-400 ש"ח למי ש"רק" ייעצר.

לוי צירף את תמונת קמפיין 'חוזרים להר' לצד הידיעה ב'ידיעות אחרונות' על התשלום שמשלם ארגון הטרור 'ג'יהאד האיסלאמי' עבור כל נסיון ירי על חיילי צה"ל בג'נין, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "מצאו את ההבדלים: מחירון הצלחה להקריב קורבן לפסח בהר הבית הזכיר לי את מחירון הפיגועים של גא"פ במחנה פליטים ג'נין שפרסמנו אתמול".

ההשוואה שערך עוררה ביקורת. תנועת חוזרים להר מסרה כי "אדם שלא מצליח להבין את ההבדל בין הקרבת קרבן - לרצח וטרור לא ראוי לקבל במה מעל דפי התקשורת. קרבן פסח הוא חלק מהחזון הציוני שעליו התפלל העם היהודי אלפיים שנה, ורצח יהודים הוא חלק מהחזון המוסלמי למחיקת העם היהודי. הנסיון ליצור השוואה בין הדברים היא לא פחות מבושה לאומית".

גם הגולשים בטוויטר לא שתקו. "כן ממש קשה למצוא את ההבדלים בין לרצוח אנשים ללהרוג חיות", כתב דוב מורל. עו"ד דוד פטר הגיב: "השוואה שבעיקר מעידה על המשווה. גם הגננת של הבן שלי מקבלת כסף אולי היא כמו המחבלים".

העיתונאי ופעיל הר הבית ארנון סגל כתב: "מצאו את ההבדלים בין כתב YNET לכתב אל ג'זירה". עורך הדין נתי רום מארגון חוננו צייץ: "אצל העיתונאי של ידיעות אחרונות אין הבדל בין קריאה לקיום מצווה והבאה של טלה לירושלים לבין קריאה לרצוח חיילים".

עורך הדין מוריס הירש כתב: "האם אתה באמת משווה אליאור לוי בין רצון של יהודים לקיים את מצוות חג הפסח באמצעות הקרבת קורבן - מעשה שאין בו משום פגיעה בנפש אדם - לבין רצח יהודים על ידי מחבלים צמאי דם? ציוץ מביך, שמוטב היה שלא להיכתב".

מאוחר יותר לוי עצמו הגיב לביקורת בחשבון הטוויטר שלו: "מי שאינו מבין שהקרבת קורבן בהר הבית בפסח תוביל בהכרח למרחץ דמים הוא עיוור למציאות במקרה הטוב או פירומן במקרה הרע. מחירון שיסתיים באובדן חיי אדם שווה ערך למחירון שיסתיים באובדן חיי אדם. תתמודדו".