ולדימיר זלנסקי
ולדימיר זלנסקיצילום: רויטרס

אחרי ראש ממשלת בריטניה שהגיע לבקר בקייב בירת אוקראינה וסייר ברחובותיה יחד עם הנשיא האוקראיני ולודימיר זלנסקי, ניסה גם נשיא גרמניה פרנק וולטר־שטיינמייר, לארגן ביקור משלו מול המצלמות.

אולם על פי העיתונות הגרמנית המקומית, זלנסקי סירב והודיע כי לוח הזמנים שלו עמוס מדי מכדי לפגוש אותו.

נראה כי הסירוב של זלנסקי נובע מהזעם שחשים באוקראינה כלפי אי הנכונות של גרמניה להיכנס בעובי הקורה ולסייע לאוקראינה כפי שמסייעות לה מדינות מערביות אחרות.

הגרמנים לא מעבירים נשק לאוקראינה, ובפתח המלחמה אף מנעו ממדינות אחרות להעביר אליה נשק.

כמו כן, גרמניה ממשיכה לנהל מערכת יחסים זהירה עם רוסיה, בגלל התלות שלה בגז הרוסי, דבר שמעורר זעם רב בקייב.

בהקשר זה דיווחה אתמול ארה"ב כי היא מעבירה מדי יום עשרה משלוחים של נשק וסיוע צבאי לצבא אוקראינה. כמו כן דווח כי פולין סיפקה לאוקראינה בימים האחרונים 100 טנקים מדגם 72־T ,שאמורים לשמש אותה בקרבות מול הפולש הרוסי.

בעיר לבוב שבמערב פולין, עקרה העיריה אתמול את האנדרטה שהוקמה לזכר החיילים הסובייטיים ששחררו אותה מידי הנאצים בשלהי מלחמת העולם השניה.

הנהגת העיר הודיעה כי מדובר בצעד ראשון של מחיקה של כל הסממנים הרוסיים או הסובייטיים הקיימים בעיר, לנוכח התיעוב שחשים תושביה כלפי רוסיה שטובחת באזרחי אוקראינה ללא רחם.

לצד ההתפתחויות בזירה המדינית והבין־מדינתית, נמשכה גם אתמול ההפצצה האינטנסיבית של צבא רוסיה על העיר חרקוב, העיר השניה בגודלה באוקראינה, בה התגוררו כמיליון וחצי תושבים לפני המלחמה.

גם באזור חרסון מתנהלת לחימה כבדה, אבל שם ידו של צבא אוקראינה על העליונה, כך לפחות לפי הודעה שפרסם אתמול המושל של העיר קריביי־רוג שב־מחוז חרסון.

על פי ההודעה, צבא אוקראינה הדף את הרוסים מ־15 יישובים שכבר היו תחת כיבוש רוסי, וכעת זירת הלחימה העיקרית קרובה מאוד לעיר חרסון.

במריופול, כך לפי הדיווחים, ממשיכים החיילים הרוסים את המאמץ המוגבר לכבוש את העיר, והם מתקדמים בקצב איטי מאוד, מבית לבית, כשהם נאלצים לסרוק כל בית באופן מדוקדק, על מנת להתמודד עם הלחימה העזה שנלחמים האוקראינים בחירוף נפש, ומתוך הבנה שהקרב על מריופול אבוד מבחינתם, ותפקידם של הלוחמים הנותרים בעיר הוא להקריב את עצמם בעיכוב הצבא הרוסי וגרימת אבדות כבדות ככל האפשר לצבא רוסיה, לפני שיצליח לכבוש את מריופול במלואה.