עמיחי שיקלי
עמיחי שיקליצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת איתן גינזבורג, ממלא מקומו של יו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך, שלח מכתב לעורך דינו של ח"כ עמיחי שיקלי גיא בוסי, בו הודיע לו כי הדיון בבקשת מפלגת ימינה להכריז על מרשו כפורש - יתקיים במועדו. בכך למעשה הושבה בשלילה דרישת שיקלי לדחות את הדיון בחודש.

הדיון עתיד להתקיים ביום שני, ה-25 באפריל. "לא רק שהישיבה לא נקבעה 'במהירות ובבהילות' אלא היא עולה בקנה אחד עם המקובל בדיוני ועדות הכנסת, לרבות דיונים שעסקו בשינויים ברכב הסיעתי של הכנסת - בקשות התפלגות ופרישה", כותב גינזבורג ומוסיף, "לאור האמור לא מצאנו לנכון לשנות את המועד שנקבע לישיבת הוועדה".

הוא מציין כי "מובן שתינתן לח"כ שיקלי זכות טיעון בישיבת הוועדה, בעצמו או באמצעות עורך דין או חבר כנסת אחר" ומבהיר שלא יתקיים דיון משפטי הכולל מצגות או טיעונים.

שיקלי דרש במכתב לוועדה לדחות בחודש את הדיון בנוגע להכרזתו כפורש. שיקלי טען באמצעות עורך דינו - שהיה אמון על ניסוח ההסכמים הקואליציוניים - כי "בנט איננו מלך או סולטן" ויש לאפשר לו פרק זמן של הכנה לדיון.

נזכיר כי ח"כ המוכרז כפורש לא יכול להצטרף לסיעה קיימת. נשללת ממנו הזכות להציע אי-אמון בממשלה, לקבל חדר סיעה במשכן ולהודיע אי השתתפות בדיון או בהצבעה.

חברי כנסת פורשים לא יוכלו להתמודד ברשימה קיימת כמו הליכוד או אחת ממפלגות הציונות הדתית ולא יוכלו להקים מפלגה חדשה עם נציגים ממפלגה קיימת. הם יוכלו להתמודד במסגרת מפלגה חדשה אם היא תתמודד באופן עצמאי בבחירות הבאות.