עמיחי שיקלי
עמיחי שיקליצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ עמיחי שיקלי משך בצהריים (ראשון) את העתירה שהגיש לבג"ץ נגד הכרזתו כפורש מימינה.

בעתירה ביקש ח"כ שיקלי צו ביניים וצו על תנאי לדחיית הדיון בוועדת הכנסת מחר. בנוסף ביקש שבג"ץ יורה לראש הממשלה בנט להתייצב לדיון בבג"ץ ולדיון בוועדה.

לאחר משיכת העתירה תתכנס הוועדה כמתוכנן ומי שצפוי לייצג בה את עמדת מפלגת ימינה, למרות שלא תהיה לו זכות הצבעה, הוא השר מתן כהנא.

בימינה החליטו שמי שתחליף את חבר הכנסת ניר אורבך שעוד לפני פטירת אמו וחמותו תיכנן שלא להשתתף בהליך, תהיה חברת הכנסת שירלי פינטו.

לקראת הדיון שיגר בשבוע שעבר ח"כ שיקלי מסמך לוועדת הכנסת שבו ציין 98 התחייבויות של חברי מפלגת ימינה, ובראשם של ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הפנים איילת שקד שלטענתו הופרו בהקמת הממשלה הנוכחית ובמהלך כהונתה.

בין עשרות הציטוטים המופיעים במסמך, ניתן למצוא התחייבות של שקד שנאמרה בשידור חי בפייסבוק ב-22 במרץ 2021: "ממשלת ימין - התחייבנו לזה ונעמוד בזה".

כמה ימים קודם, ב-14 במרץ 2021 כתב בנט בטוויטר "בעוד עשרה ימים נקים ממשלת ימין שאכפת לה, במקום שרי כח, כבוד וכסף אגואיסטיים שמבזים את המדינה".

ב-21 במרץ כתב בנט בפייסבוק: "הספין של ביבי הוא שקר מוחלט. הנה העקרונות שלי לממשלה הבאה: 1) לפיד לא יהיה ראש ממשלה. אני איש ימין וכך גם רוב המצביעים. 2) הממשלה הבאה שתקום תהיה ממשלת ימין. יש שמונים מנדטים ימניים ויש שפע אפשרויות. 3) נקים ממשלת ימין שאכפת לה מהאזרחים".

ב-19 במרץ התחייבה שקד בטוויטר: "לפני שאתה קורא לבנט להקים ממשלת ימין – תתחייב שאתה ימין, למרות שמעולם לא עמדת בהתחייבויות שלך לימין בישראל.... איך מתקנים את מערכת המשפט, המצב בנגב, ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C ,המסתננים בדרום תל אביב ועוד.... אם רוצים ממשלת ימין אמיתית, שלא מחביאה את הערכים שלה – מצביעים ימינה!".

שיקלי תוקף את בנט ושקדערוץ כנסת

כזכור, בנט וחברי סיעת ימינה החליטו להכריז על שיקלי כח"כ פורש לפני כשבועיים, כך שלא יוכל להתמודד בבחירות הבאות לכנסת דרך מפלגה קיימת, וייאלץ להקים מפלגה חדשה. בהודעה מטעם מפלגת ימינה שבה הודיעו על המהלך, האשימו את חה"כ שיקלי בכך שמאז הקמת הממשלה בחר "לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל".