אדלשטיין וסטרוק בחומש
אדלשטיין וסטרוק בחומשצילום: דוברות

מתיחות בקואליציה סביב הישיבה ביישוב המפונה חומש בשומרון.

גורמים בימינה אמרו לכאן חדשות כי אם בכוונת שר הביטחון גנץ לפנות את ישיבת חומש, שייקח בחשבון שהמהלך יזעזע את הקואליציה ואף עלול להביא לנפילתה.

גורמים במשרד הביטחון ציינו בתגובה כי "אין לשר שום שיקול דעת פוליטי בנושא - נוכחות במקום היא הפרה ברורה של חוק ההתנתקות".

ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) הגיבה לאיומי ''ימינה'' לפרק את הממשלה ואמרה כי "אם בני גנץ מפנה את חומש, זה בגלל שהוא רוצה לפנות את נפתלי ‎בנט מכסאו. או לחילופין הוא סומך על חברי הקואליציה מ'ימין' ש'יעשו ניר אורבך' ולא באמת יגיבו".

הוחרמו הרכבים שבהם גרות המשפחות בחומשישיבת חומש

לפני כשבועיים נפגשה ח"כ עידית סילמן עם שר הביטחון בני גנץ ושמעה ממנו כי חומש תפונה בקרוב. לטענתו של גנץ כלל השותפים בממשלה כולל ימינה ותקווה חדשה מכירים את עמדתו והוא לא יתפשר על כך כיוון שהוא מקיים את החוק. השאלה היא לא שאלה של אם - אלא של מתי.

יחד עם זאת, גנץ נתן גם "סוכריה" והבהיר שמועצת התכנון העליונה תכונס ככל הנראה בשבוע הראשון של חודש מאי ותאשר בנייה חדשה לישראלים ופלסטינים ביהודה ושומרון.

במפלגת הציונות הדתות תקפו את דברי שר הביטחון גנץ ולפיהם ישיבת חומש תפונה ויישוב אביתר לא צפוי בקרוב. "הודעתו של גנץ על פינוי חומש כפרס לטרור לאחר רציחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, בניגוד מוחלט להתחייבויות של שקד ואורבך, ועל עיכוב שיכול להתמשך שנים בהקמת אביתר, בניגוד להסכם שהממשלה חתומה עליו הם שיא חדש של התרפסות בפני הטרור", אמרו במפלגתו של בצלאל סמוטריץ'.

"ממשלת הבלהות נכנעת לטרור בהר הבית ובירושלים, באביתר, בעזה, בחדרה, בחומש, בבאר-שבע ובבני ברק, ומעניקה רוח גבית לטרור", הוסיפו במפלגת הציונות הדתית. "מול הקווים האדומים שיודעת התנועה האיסלאמית לשרטט ולהכניע את שותפיה בממשלה, לאגף שבעבר הגדיר את עצמו ימני אין שום קו אדום ושום מנוף על גנץ והשמאל''.