נחמן אש
נחמן אשצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש, ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שרותי בריאות הציבור ופנינה אורן שניידור ראש שירות המזון הארצי במשרד הבריאות, הגיעו הבוקר (חמישי) למפעל שטראוס בנוף הגליל בעקבות הריקול הנרחב למוצרי החברה בעקבות גילוי הסלמונלה.

במפעל שטראוס בנוף הגליל מועסקים מעל ל-700 עובדים. "אנחנו מזהים גידול בדיווחים על תחלואה בסלמונלה בעקבות האירועים האחרונים, אך אני לא יודע להגיד אם מדובר בגידול במספר מקרי התחלואה או בגלל מודעות גבוהה יותר למחלה", אמר פרופ' אש במהלך הביקור.

פרופ' אש סיפר: "החלטנו להשהות את תו התקן של מפעל שטראוס לשלושה חודשים. הוא יוחזר רק אחרי שנוודא שהפקת הלקחים הושלמה ואנחנו יכולים להיות בטוחים שלא יהיו זיהומים בהמשך".

ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר אלרעי-פרייס: "נמצאו כשלים בתהליכי הייצור והמפעל מבין את זה, והוא מבצע כעת את תהליך הפקת הלקחים ומשתף פעולה באופן מלא עם צוות המחוז של שירות המזון הארצי, כדי לדאוג להחזיר את המפעל כמה שיותר מהר לפעילות בטוחה".

נציין כי חברת שטראוס לא עודכנה מראש על החלטת משרד הבריאות להשהות את תו התקן של המפעל.

אתמול הודיעה שטראוס כי היא מרחיבה את החלטת הריקול מרצון לכל מוצרי מפעל הממתקים. מהחברה נמסר כי "החברה תחזיר לפעילות את מפעל הממתקים בנוף הגליל רק כאשר יתוקנו הליקויים, והמוצרים יהיו בטוחים לחלוטין לצריכה". במקביל, המסחר במניות החברה בבורסה הופסק זמנית.