קבוצת המשפיעניות עם החיילות הדתיות
קבוצת המשפיעניות עם החיילות הדתיותצילום: דוברות אלומה

קבוצת משפיעניות דתיות הגיעה אתמול (רביעי) למפגש עם חיילות דתיות, קצינות וקציני צבא, זאת במטרה להכיר מקרוב את מסלול השירות בצה"ל עבור הבת הדתייה.

המשפיעניות הגיעו לבסיסים כחלק מיוזמה של עמותת 'אלומה' ו'מקור ראשון' שמטרתה להנגיש מידע על השירות הצבאי לבת הדתיה שמתעניינת בכך.

בין משפיעניות הרשת שהצטרפו אל המסע היו יעל שבח, אלינור רחמים, לירון אזואלי, אלונה כהן, אביטל קליין, שילת בן שימול, גל יואל, ברוריה ברטלר, ריעות צהר, גלי לוקשין ועוד.

הבנות הגיעו בשעות הבוקר לאנדרטת חץ שחור שמול רצועת עזה, שם חיכה להן סגן קצין המודיעין של האוגדה. הן קיבלו סקירה מודיעינית מקצין המודיעין שלפניה נאלצו להפקיד את הטלפונים הניידים מסיבות ביטחון מידע.

בהמשך הגיעו אל בסיס אורים, שם פגשו את חיילות גדוד איסוף 414 שפועלות סביב רצועת עזה. המראה של החיילות עם הקוקו והווסט גרם להצפה של שאלות ותהיות מצד המשפיעניות.

החיילות הדתיות שנפגשו עם המשפיעניות התגייסו לצה"ל כחלק מיוזמת "משרתות באמונה" של עמותת אלומה, במסגרתה בנות דתיות מתגייסות בקבוצה לצבא ומקבלות ליווי לאורך השירות הצבאי. הלל מינצר, בוגרת אולפנה ותושבת אלקנה המשמשת היום סמלת מחלקה מבצעית, סיפרה: "היו לי הרבה התלבטויות ושאלות, לא מצאתי מי שידע לענות לי עד שהגעתי למשרתות באמונה. קיבלתי הכוונה למה האפשרויות מול מה שאני חלמתי. אני שמחה שבסופו של דבר אני בחרתי מה אני רוצה לעשות אחרי כיתה י"ב".

הלל מינצר
הלל מינצרצילום: דוברות אלומה

לדבריה, "יש אתגרים, נתקלתי בעיקר בסגנון דיבור שונה והיה בהתחלה קשה להישאר שבתות ונשארנו הרבה כי זה לא היתה השבת של הבית, אבל אנחנו הרבה בנות יחד וידענו להסתדר ולשמור אני לא מרגישה ולא חושבת שוויתרתי על משהו בזהות הדתית שלי. אולי קצת התחזקתי".

בהמשך פגשו המשפיעניות חיילות דתיות בחיל התותחנים וקיימו שיח בלתי פורמאלי עם אנשי יחידת מיטב. לאחר מכן התקיים פאנל עם שלוש קצינות דתיות מרקעים שונים ובתפקידים שונים. הבנות שיתפו בדילמות לקראת הגיוס, על האתגרים מול המוסד החינוכי על רקע הבחירה ועל האתגרים וההצלחות כבת דתיה בצה"ל.

סא"ל ערן גנות, מי שאחראי במיטב על שיבוץ החיילים הסדירים והתלווה לסיור, הסביר: "הקשר מאפשר לנו להבין עוד יותר טוב את הצרכים והאתגרים. יש היום יותר מקומות שיש מחלקות מגדריות, יש יותר הבנה לכוח של מספר בנות דתיות שמגיעות יחד ואנחנו שמחים ללמוד ולראות גם שיש פידבק בצד השני".

מבחינתה של מיטב טסלר שימל, מנהלת יוזמת משרתות באמונה, הציבור הדתי לאומי חייב להבין שהוא בצומת דרכים משמעותית. "יש היום אלפי בנות בכל שנתון שמתעניינות בשירות צבאי, אך לא בכל מוסדות החינוך מאפשרים להן לקבל את המידע ואת הליווי, בעצם מונעים מהן את הזכות לבחור ולהחליט היכן לשרת", אמרה. "אנחנו מאמינות שזו זכות של כל אחת לבחור ורואות שליחות לתת לה יד ולווי אם היא בוחרת בשירות צבאי ושמחות שגם בצבא יש היום הרבה מאוד מקום לבת הדתיה. חובתנו לאפשר ולתת לכל בת לבחור, לסמוך עליה, להאמין בה ולתת לה כלים להצליח".