סרגיי לברוב
סרגיי לברובצילום: רויטרס

בישראל מגיבים הבוקר (שני) בחריפות לדברים הקשים שהשמיע שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב שתקף את נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי והישווה אותו לצורר הנאצי אדולף היטלר.

"העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה - מאמין שגם לאדולף היטלר היה דם יהודי", אמר לברוב בראיון לערוץ טלוויזיה איטלקי.

שר החוץ יאיר לפיד אמר באתר ynet כי מדובר ב"התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית". לדבריו שגריר רוסיה יזומן לשיחת הבהרה ובה תדרוש ישראל התנצלות על הדברים הקשים של השר הרוסי.

השר יועז הנדל זעם על האמירה ואמר: "אלה דברים הזויים שמנסים להצדיק מעשים נוראיים שהרוסים עושים באוקראינה. זילות השואה זה משהו שאנחנו לא מוכנים לקבל".

הנדל נשאל בראיון לגלי צה"ל מדוע ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד לא הגיבו מיד על האמירה האנטישמית וענה: "לדיפלומטיה יש זמן אחר. ישראל עובדת בזירה הזו בין רוסיה לאוקראינה באופן מאוד מדויק".

סגן השרה ח"כ יאיר גולן אמר לכאן ב' כי "מדובר בהתבטאות מזעזעת, אנטישמית במהותה ובעיקר שקרית. היא משקפת את מה שהשלטון הרוסי באמת - שלטון אלים, שלא מהסס לחסל את יריביו מבפנים, לפלוש למדינה זרה ולטפול עליה אשמה שהיא מחדשת הנאציזם".

בליגה נגד השמצה גינו את דברי השר הרוסי ואמרו: "במאמציו הנואשים להצדיק את פלישת רוסיה לאוקראינה, הוא פונה לאנלוגיות פוגעניות ביותר ולהשוואות כוזבות. השימוש לרעה בנאצים, בהיטלר ובשואה חייב להיפסק".