ערבים מתפרעים בהר הבית. ארכיון
ערבים מתפרעים בהר הבית. ארכיוןצילום: ג'מל אווד, פלאש 90

המשטרה עצרה בצהריים (שני) ערבי תושב מזרח ירושלים בשנות ה-20 לחייו בחשד שהיה מעורב בתליית הכרזה של חמאס בהר הבית.

בכרזה הוצגה מחבל המחזיק בטיל נגד מטוסים ובו ברכה ל'אומה הפלסטינית' לציון חג העיד אל פיטר המוסלמי.

היא הוצגה, בזמן שעל ההר נמצאים רבבות מוסלמים וצופים בכרזה בה נכתב: "תנועת ההתנגדות האסלאמית חמאס מברכת את האומה הפלסטינית לרגל החג".

השר חילי טרופר אמר בתכנית קלמןליברמן "אנחנו עדיין שולטים שם ביטחונית וריבונית. המשטרה פעלה בתקיפות. זה לא כל המתפללים. דווקא ישראל שומרת על זכות הפולחן והסטטוס קוו. צריך להיאבק בזה".

סגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג הגיב "שוב משטרת ישראל מוכיחה שהיא הפקירה את ביטחון תושבי העיר העתיקה וירושלים בכלל. מי שמסוגל להכניס שלט ענק שכזה למקום הרגיש ביותר במדינה, שלט בגודל שכזה, צריכים לשאת לפחות 4 אנשים בו זמנית, כשהוא מקופל. דמיינו לעצמכם, מה עוד הכניסו המחבלים ותומכיהם להר הבית בחסות המשטרה?!".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיב וכתב: "ההפקרות ממשיכה לשלוט בהר הבית, במקום שהריבונות של מדינת ישראל תשלוט בהר. בנט מוביל אותנו לחרפה לאומית אחרי שהרים דגל לבן בהר הבית ונכנע למחבלים, קיבלנו שלט חמאס בהר הבית, לכן אין פלא שיש להם אומץ לזרוק בקבוקי תבערה על שוטרים ואבנים על הכותל".

בן גביר התייחס במקביל לדברי הנשיא הרצוג שאמר כי ישראל צריכה להתייעץ עם המדינות המוסלמיות על הר הבית: "בשבוע של יום העצמאות חייבים להדגיש: הר הבית הוא המקום הקדוש ביותר לעם היהודי, ואסור שתהיה לאף מדינה אחרת שום אמירה כלפיו".

אמש שוחח הנשיא בטלפון עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובירך אותו לרגל עיד אל-פיטר. הרצוג אמר לאבו מאזן כי הוא מייחל לשלום ויציבות בין ישראל והפלסטינים.