אנתוני בלינקן
אנתוני בלינקןצילום: רויטרס

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הגיב הלילה (שלישי) בחשבון הטוויטר שלו להתבטאות שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שאמר בראיון לרשת תקשורת איטלקית כי "העובדה שזלנסקי יהודי לא שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה - אני מאמין שגם לאדולף היטלר היה דם יהודי".

"חברי יאיר לפיד אמר זאת באופן מדויק. חובתו של העולם לגנות את הרטוריקה הנתעבת והמסוכנת בה השתמש לברוב, ולתמוך בבני בריתנו האוקראינים מול המתקפה האכזרית של הקרמלין", כתב בלינקן, ששיתף את דבריו של שר החוץ הישראלי בגנות דבריו של לברוב.

מוקדם יותר השיב נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ללברוב ואמר: "ההתבטאות מראה שמוסקבה שכחה את הלקחים של מלחמת העולם השנייה, או שאולי מעולם לא למדה אותם".

לפיד אמר אתמול כי "דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה".

"הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות", דברי לפיד.

משרד החוץ זימן לשיחת הבהרה את שגריר רוסיה בישראל. בשיחה שתיערך לשגריר אנטולי ויקטורוב עם סמנכ"ל אירו-אסיה הדיפלומט גרי קורן במשרד החוץ, תדרוש ישראל התנצלות פומבית מרוסיה.

גם ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לדברי שר החוץ הרוסי ואמר, "אני רואה בחומרה את התבטאותו של שר החוץ הרוסי. דבריו אינם אמת ותכליתם פסולה. שקרים מעין אלו מטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים ביותר בהיסטוריה שנעשו כנגדם, ובכך לשחרר את האחריות מצוררי ישראל".

"כפי שכבר אמרתי, שום מלחמה בימינו אינה השואה ואינה דומה לשואה. יש להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי", דברי בנט.