הרס בבית באוקראינה לאחר הפצצה. ארכיון
הרס בבית באוקראינה לאחר הפצצה. ארכיוןצילום: רויטרס

סרגיי בולטינסקי, אזרח ישראלי בן 49, נהרג מהפצצות רוסיות בעיר מריופול שבאוקראינה בעת שעשה את דרכו לבית הכנסת כדי לקבל מידע על אפשרות של פינוי מהעיר, כך מדווח הבוקר (שלישי) העיתון 'ידיעות אחרונות'.

בעזרת הקרן לידידות, יומיים לאחר שבולטינסקי נהרג, עלו לישראל אמו תמרה ואחיינו ניקיטה שהיה עד למותו.

הלילה, לקראת יום העצמאות, עתידות להגיע לישראל אלמנתו נטליה ובתו בת השבע אליזבטה בטיסת חילוץ מיוחדת של הקרן לידידות מקישינב.

נטליה סיפרה על הטרגדיה שפקדה את משפחתה. "מאז המלחמה ניסינו להימלט מהעיר אבל לא הצלחנו. חיינו בתנאים מאוד קשים, ללא מים, גז, חשמל ובלי אפשרות לתקשר עם העולם החיצון. מי היה יכול בכלל לדמיין שתפרוץ מלחמה ושסרגיי ימות? לא האמנו שרוסיה תתקוף את אוקראינה. בשבוע הראשון ללחימה עוד חשבנו שהכל יסתדר ושזה ייגמר בקרוב".

"אחרי שסרגיי נהרג לא נתנו לנו לראות את הגופה שלו ואנחנו לא יודעים אפילו איפה הוא קבור. כל העיר הרוסה. אי אפשר היה לצאת לזהות את הגופה ובטח שלא לקיים הלוויה", הוסיפה.

הטיסה בה יגיעו האלמנה ובתה היא אחת משתי טיסות שנוחתות בישראל לקראת יום העצמאות ובהן 250 עולים מאוקראינה.

נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין, אמרה כי "ישנם מקרים רבים כמו זה של נטליה וסרגיי, סיפורים קורעי לב של אנשים שאיבדו את הכל ברגע, על לא עוול בכפם, בגלל המלחמה האיומה באוקראינה. אנו גאים להיות בחזית המאמץ בסיוע לאחינו ואחיותינו באוקראינה לעלות ארצה. זו עבורנו התגשמות הציונות הלכה למעשה".