ילדי התפוצות מצדיעים לישראל
ילדי התפוצות מצדיעים לישראלצילום: דוברות

ארגונים קהילתיים יהודים בתפוצות מקיימים בכל שנה אירועים רשמיים המציינים את יום הזכרון ויום העצמאות, אך לצד האירועים הללו, ישנן משפחות יהודיות רבות שאינן לוקחות חלק בהן, בשל מרחק פיזי או רגשי, חשש מאנטישמיות או מחסור במידע.

על מנת לגשר על הפער ומתוך רצון לחבר כל יהודיה ויהודי למולדתם ישראל, יזמה המחלקה לתפוצות בהסתדרות הציונית מיזם ייחודי שבו נשלחו עשרות אלפי ערכות של דגלי ישראל בצירוף שירונים משירי ארץ ישראל בליווי תרגום לשפות לבתים של משפחות יהודיות רבות, בדגש על אזורי הפריפריה הגאוגרפית והיהודית.

כמו כן, הערכות הופצו בקרב מוסדות חינוך יהודיים. הדגלים נשלחו מבעוד מועד וביום העצמאות חוגגות אלפי משפחות בתוך ביתם וקרוב לליבם את עצמאותה של ישראל.

במסגרת המיזם נשלחו ערכות דגלים למשפחות יהודיות בארגנטינה, אורוגוואי, צרפת, בלגיה, איטליה, ספרד וארצות הברית.

יו"ר המחלקה לתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית, נריה מאיר: "מדינת ישראל היא מדינת כל העם היהודי, וציון נס חגה שייך לכל יהודיה ויהודי, לא רק לאזרחי המדינה. האתגר הגדול של דורנו הוא חיבור יהודי התפוצות לציונות ולישראל בדרכים חדשות. במסגרת דגל, שירונים וחוויות המגיע ישירות לבתים, אנו מסייעים לחיבור הלבבות לנס הגדול ביותר בעת החדשה, הקמת מדינת ישראל. ההתרגשות הגדולה של המשפחות והקהילות שקיבלו את הערכות הוכיחה את נחיצותן. זוהי משימתנו במחלקה לתפוצות במיזם 'יהודים מתחברים לישראל'. שאו ציונה נס ודגל".