בנט באירוע העצמאות בבית הנשיאתמונה: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט שהשתתף הבוקר (חמישי) בטקס חלוקת אותו ל-120 חיילים מצטייני נשיא המדינה, סיפר כי לא חלם שכך תיראה הממשלה שבראשה יעמוד.

בנט סיפר: "אני עומד בראשות ממשלה שגם עוד אלף שנה לא הייתי מדמיין שזה יהיה הרכבה. אני רואה שאנשים עם דעות רחוקות משלי אוהבים את המדינה לא גרם אחד פחות ממני. השמאל לא פחות פטריוטי מהימין והימין לא רוצה פחות שלום מהשמאל. נכון יש ויכוחים, קצת ויכוחים, לא שר הביטחון?", שאל בנט ופנה לבני גנץ שלא הסתיר את החיוך.

הנשיא הרצוג אמר בטקס המצטיינים: "עומדים בפנינו אתגרים כבירים, ולכולם נוכל - אם נישאר מאוחדים. אנחנו חייבים לנהוג באחווה, בהושטת יד, באחריות".

שר הביטחון גנץ אמר: "אנחנו לא בודקים מה יש לכל חייל מתחת לכומתה, אם יש כיפה או אין כיפה".

בפעם הראשונה בכהונתו, נשיא המדינה יצחק הרצוג פתח היום (ה') את החגיגות המרכזיות בבוקר יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל באירוע "בוקר אור ישראלי".

האירוע נפתח במטס כבוד, בהשתתפות מבנה מטוסי ומסוקי הקרב של חיל האוויר, בהצדעה לחיילים המצטיינים המייצגים את כלל זרועות הצבא.

חגיגת יום העצמאות בבית הנשיאתמונה: עמוס בן גרשום, לע"מ

הנשיא פנה בהתרגשות אל טייסי המטס ברשת הקשר ואמר: "לכל טייסי חיל האוויר וחיילי צבא ההגנה לישראל באוויר בים וביבשה, במלאות 74 שנים לעצמאות ישראל, חג עצמאות שמח''.

לאחר המטס, יסקרו הנשיא והרמטכ"ל את שורות החיילים המצטיינים. בהמשיך יתקיים טקס החיילים המצטיינים שבו יוענקו אותות הנשיא ל-120 החיילות והחיילים המצטיינים. הטקס נערך בהשתתפות צמרת ההנהגה בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה.