חילי טרופר
חילי טרופרצילום: חזקי ברוך

השר חילי טרופר מכחול לבן מתייחס לשאלת שלילת מחבלים ערבים ישראלים את אזרחותם.

"בדיוק היה לנו על זה הבוקר דיון, אנחנו מחכים לחוות דעת בנושא שהדבר הזה אפשרי בכלל חוקית ולא סתם פופוליסטי וגם שהוא נכון מבחינות אחרות, נחכה ונראה, לא סתם נקפוץ בראש", דברי טרופר בראיון ל-103FM.

הוא נשאל לגבי עמדתו בנוגע לגירוש משפחות מחבלים פלסטינים לעזה. "אני לא פוסל שום דבר, כמו שאני לא בעד משהו שלא בדוק מספיק אם זה רציני. הגירוש האחרון שעשינו, אמנם לפני הרבה שנים וללבנון, לא בטוח שהוכח נכון. אני מבין את הצורך הזה אל מול גל הפיגועים, לזרוק הרבה דברים, אבל בסוף צריך לנהוג באחריות", הסביר השר טרופר.

"היו פיגועים גם לפני זה, כולל גם בממשלות ימין וכנראה לא סתם לא עשו צעדים מסוימים - שאותם אנשים שלא עשו אותם אז, מציעים אותם היום, כשהרבה יותר קל לזרוק אותם מהאופוזיציה, בלי בדיקה, בלי בקרה, בלי פיקוח. אני מאוד רוצה להילחם בטרור, אני חושב שאנחנו גם עושים את זה, ואם יש עוד כלים שצריך להשתמש בהם, אז צריך להשתמש בהם, אבל כל כלי שאתה משתמש בו, כדאי שתבוא אחרי שעשית בדיקה רצינית".

על אי הנוכחות של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בניחומי האבלים של משפחות הנרצחים, אמר: "אני לא יודע לדבר בשם אחרים, אני מניח שגם לפיד וגם בנט הספידו. אני יכול לדבר איתך עליי, הייתי כמעט אצל כל המשפחות, כולל בערב יום העצמאות, הלכתי למשפחת גולב בבית שמש, הייתי במשפחות בבני ברק, הייתי אצל יזן פלאח בצפון, הייתי כמובן אצל אמיר ח'ורי, ועוד ועוד, לא יכול להגיד לך שהגעתי לכולם, בוודאי הספדתי את כולם ברשתות. השתדלתי להגיע לכמה שיותר משפחות. לא הייתי מטיל סימן שאלה סביב רמת הכאב או המחויבות של רה"מ או רה"מ החליפי בזה שנרצחו פה בגל האחרון 19 איש".