אבטיחים. ארכיון
אבטיחים. ארכיוןפלאש 90

על רקע מחירי הפירות הגבוהים בישראל, מחיר האבטיח שובר שיאים השנה. כך, קילוגרם אבטיח בירקניות נמכר כיום ב-13.9-11.9 שקלים, ואילו ברשתות המזון מחירו הוא 9.9-6.9 שקלים.

רמי לוי הסביר את המחירים הגבוהים בשיחה עם 'ישראל היום'. "מזג האוויר החורפי גרם להיצע קטן יותר מאשר הביקוש, וכתוצאה מכך המחירים עולים אוטומטית. הצרכן צריך לבצע קנייה חכמה. לא חייבים לקנות בתחילת העונה. בתקופה הזו בדרך כלל היינו קונים אבטיח ב-2 שקלים לק"ג, והיום זה 7 שקלים בממוצע, ברוטו. כעת אנחנו מוכרים אבטיחים ב-6.9 שקלים לק"ג. אני מאמין שהמחירים יירדו כשמזג אוויר יהיה חם יותר".

נוי הדס, בעלת רשת "נוי השדה", מציינת כי "מחירי האבטיחים ברשתות השיווק נמוכים יותר מכיוון שאין הבטחה לגבי טעם, מתיקות, צבע וכמות גרעינים".

עם זאת, היא מסכימה שזה עניין של היצע וביקוש: "כרגע המחיר גבוה כי העונה רק התחילה, וכבר היה ביקוש אדיר לאבטיח בגלל יום העצמאות. בתוך שבוע-שבועיים המחירים יהיו נמוכים משמעותית ביחס לעונה".

מאיר יפרח, מזכ"ל ארגון מגדלי הירקות, הדגיש כי המחירים גבוהים משום שקטיף האבטיחים טרם החל בכל האזורים. כמו כן, לדבריו, "נשתלו פחות שתילים מבשנה שעברה, והשנה גם היתה קרה, ולכן גם כמות הטונות לדונם תהיה קטנה בהרבה מבכל שנה. ברגע שמרכז הארץ ייכנס לקטיף, הכמויות יגדלו וכתוצאה מכך המחירים יהיו 3-2 שקלים למגדל".