ראיון עם יאיר מיימוןרועי שרון וקלמן ליבסקינד, כאן רשת ב. תמונה: TPS

יאיר מימון מתקוע זינק ממקומו בתוך שניות ומנע ממחבל פלסטיני להיכנס לביתו ולבצע פיגוע שהיה יכול להסתיים באסון גדול.

מימון, תושב תקוע, ישב עם כס התה שלו במרפסת לשיחה של סוף היום יחד עם אשתו, כשלפתע ראה מחבל מטפס על הגדר כמה מטרים ממנו.

בתושייה הכניס את אשתו ושבעת ילדיו הביתה, הורה להם להזעיק את כוחות הביטחון ובינתיים הוציא את נשק ה-M16 שלו ויצא להסתער על המחבל.

כשיצא מפתח הבית התברר שהמחבל איגף אותו. יאיר הסתובב בזמן ומטווח אפס ירה במחבל שנופף בסכין - וחיסל אותו מטרים ספורים מדלת הכניסה לבית המשפחה.

"אני ואשתי ישבנו במרפסת ופתאום לנוף הפסטורלי שלנו הסתנן אדם שטיפס על הגדר שלושה מטרים מאיתנו. קראתי לו לעצור וכשלא הגיב נפל האסימון שיש פה מחבל", תיאר מימון בראיון לקלמן - ליברמן ברשת ב'.

"רצתי פנימה לקחת את הנשק, וכחבר כיתת כוננות התחלתי לסרוק בחוץ. הוא הגיע מאחוריי עם סכין שלופה ביד, הסתובבתי אליו וזהו - מסיימים את האירוע", הוסיף.

מטפס מעל הגדר ונכנס ליישוב: תיעוד חדירת המחבל לתקוע

יו"ר הישוב תקוע, משה סוויל, אמר כי "תושב היישוב גילה תושייה ופעל באופן מעורר השראה כאשר חיסל בפתח ביתו את המחבל ובכך מנע אסון גדול".

שרת הפנים איילת שקד בירכה על החיסול המהיר והמדויק, "יישר כוח לתושב תקוע הגיבור שמנע אסון גדול, הגן על משפחתו וחתר למגע על מנת לסיים את האירוע הזה בדיוק כפי שצריך- בחיסולו של המחבל. אני קוראת לכל מי שיכול לשאת נשק לעשות זאת, על מנת לייצר מכפלת כוח לכוחות הביטחון, וביחד ננצח".