אריה דרעי
אריה דרעיצילום: ערוץ 7

יו"ר ש"ס, אריה דרעי סיפר על ישיבת ראשי האופוזיציה שהתקיימה אתמול עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ואמר כי לא יגיעו "לשום הבנות", כלשונו, עם הקואליציה.

"קיבלנו החלטה נחושה פה אחד, להתעסק רק בהפלת הממשלה והקמת ממשלה חלופית ואם לא אז הליכה לבחירות", אמר בראיון לרדיו 'קול חי'.

"כבר הגשנו הצעה לפיזור הכנסת. אנחנו לא נגיע לשום הבנות עם האופוזיציה, קואליציה שלא מכירה בנו ודרסה אותנו, שאין לה רוב ולגיטימציה היא לא ברת שיח".

"יש כל מיני דברים שאנחנו פועלים ולא אפרט. הם יודעים שהקואליציה הגיעה לסוף דרכה. המאבק ביניהם הוא איך הממשלה תיפול ומי יעמוד בראש ממשלת המעבר. מי יתחבר עם מי ומי יקבל שיריונים".

בדבריו התייחס לגל הטרור. "אני עדיין תחת הרושם המאוד קשה מהלוויתו של הקדוש בועז גול הי"ד. בחור צדיק, גידל משפחה לתפארת. הבן הגדול, אור החיים – עילוי של ממש. כל מה שעניין אות בועז הי"ד זה מה מלמדים אותם בתלמוד תורה, איך הם יהיו תלמידי חכמים. הוא נרצח על קידוש השם כשהלך ללמוד תורה. קורע לראות ילד בגיל 6-7 אומר קדיש. אלה קורבנות ציבור, הכל גזירה מאתו יתברך".

לדבריו "אני שומע מהרבה אנשים שמתחילים לאבד את תחושת הביטחון וצריכים להתחיל לפעול. זלזלנו בביטחון כי הייתה תקופה טובה ולא חשבנו שזה יגיע לפתח הבתים שלנו. הממשלה והרשויות צריכות לחזק את הביטחון גם ביישובים. צריך לדאוג שלא יהיה הפקר".

דרעי נשאל על הצעדים הביטחוניים בהם יש לנקוט לדעתו: "אלה דיני נפשות, לכל דבר יש השלכות. אין לי את כל התמונה ואני לא יועץ. שאני בקבינט אני מתפלל לסיעתא דשמיא. יש תחושה שאין שליט בישראל, איש הישר בעיניו יעשה ולכן האויבים שלנו מנסים אותנו".

"אנחנו צריכים להראות נחישות, הרתעה – אבל עצות מעשיות אני האחרון שיתן כשאני לא נמצא בפנים. הממשלה הזו לא לגיטימית. ראש ממשלה עם 5 מנדטים לא מסוגל לייצג את העם. הגיע הזמן שבנט יניח את המפתחות ויתן אותם לאחרים שיודעים לעשות את הדברים ויש להם תמיכה ציבורית".

עוד אמר דרעי בנושא המצב הביטחוני: "לא צריך לחפש סיבה לאויבינו למה הם רוצחים אותנו. כל פעם ממציאים סיבות אחרות. כולם יודעים שכל העלילות שהם ממציאים זו הסתה פרועה של שייחים כאלה ואחרים ולצערנו זה תופס".

עם זאת, הוא הדגיש: "גדלנו והתחנכנו כל השנים שאסור לעלות להר הבית. זה איסור כרת. עם כל הרצון להראות שאנחנו לא ויתרנו על הר הבית – אסור לעלות להר". עוד הוסיף: "אסור לקחת את החוק לידיים. אנחנו מתפללים שהקב"ה ינקום את דם של הנרצחים".