פטרה
פטרהפלאש 90

כארבעים סוכני ביטוח יצאו לחופשה קצרה בת שני לילות בירדן. הם עברו את הגבול הישראלי באילת, הגיעו לגבול הירדני, שם בדקו הבקרים הירדנים את התיקים של התיירים הישראלים.

במהלך הבדיקה מצאו הירדנים תפילין בתיקים של שבעה ישראלים והודיעו להם שלא יוכלו להיכנס עם התפילין לירדן. הירדנים הסבירו שמדובר בנוהל שנועד לשמור על ביטחונם של התיירים.

בראיון לכתב ''ישראל היום'' שמעון יעיש סיפרו המטיילים: "ברגע שבדקו את התיקים התחילו להוציא את התפילין שלנו מהתיקים ובמקביל ביקשו את הדרכונים. הכניסו אותנו לחדר ושם הסבירו לנו שאסור להכניס סממנים דתיים, הם תירצו את זה כ'שמירה על הביטחון שלנו' למרות שאמרנו להם שאנחנו מניחים תפילין בחדר, אין פה סממן דתי שאנחנו מסתובבים איתו על הראש. אנחנו כבר שעה וחצי כאן ולא נותנים לנו תשובות, חזרנו לישראל".

אחד מהם אמר: "אני רוצה לראות שאם זה היה קורה הפוך והיו אומרים למוסלמים או נוצרים שאי אפשר להכניס סממנים דתיים לישראל, זה היה הופך לבלאגן גדול. למה בירדן עושים עם זה בעיות? לא מזמן היינו בדובאי והיו מאוד בסדר איתנו, הגענו עם התפילין, קיבלו אותנו באהבה ולא הייתה שם שום בעיה, מאוד כיבדו אותנו, למה בירדן לא יודעים להתייחס אלינו בכבוד?

''אנחנו חוזרים עכשיו לאילת, מנסים לארגן אישור מיוחד שיכניסו תפילין אחד או שניים שכולנו יחד נניח בהם אם כן יכניסו אחד או שניים אז למה לא להכניס את של כולם? אנחנו לא עושים דווקא, אנחנו באים ליהנות מחופשה קצרה, התפילין זה לא סממן בולט, בסך הכל נשארים בחדר, מניחים בחדר סגור וזהו", מוסיפים הישראלים.

באתר משרד החוץ נכתב: "שלטונות ירדן מציינים כי מסיבות ביטחוניות הם מבקשים מישראלים דתיים לא להבליט את סממני הדת: טלית, כיפה וכו'. לא אחת קרה שבמעבר הגבול לא התאפשרה הכנסת פריטים כגון טלית ותפילין, והמבקר התבקש לשוב לישראל או להפקיד את חפצי הדת במעבר הגבול, עד לסיום ביקורו בירדן".