בית התקומה
בית התקומהצילום: באדיבות עמותת 'הרחיבי'

עמותת "הרחיבי" שרכשה את בית התקומה בחברון הגיעה הערב (ראשון) להסכמות עם כוחות הביטחון ולפיהן המבנה יאוכלס רק לאחר כלל האישורים ובינתיים תישאר במקום נוכחות צבאית קבועה.

לדברי מנהלי העמותה, משנודע לערבים כי יהודים רכשו את הבית הם התכוונו לפלוש אליו ולהחזיק בו. פעולתם המהירה של היהודים בסוף השבוע האחרון מנעה פלישה ערבית וסייעה להעמדת כח צבאי קבוע בבית.

מעמותת הרחיבי נמסר: "ביום חמישי האחרון כשהתברר לנו כי הערבים מתכוונים לפלוש לבניין ולהחזיק בו לאחר שנודע להם כי הבניין נמכר ליהודים, התכנסנו וקיבלנו החלטה להיכנס במהירות לבניין אותו רכשנו על פי דין בכסף מלא. ואכן, 15 משפחות ובחורי ישיבת ניר נרתמו להיכנס תוך מספר שעות, בערב שבת, לבית התקומה. מרגע זה החל לחץ פוליטי כבד לגרש אותנו ולאפשר את כניסת הערבים".

לדבריהם, "ב"ה בזכות ההמונים שהגיעו בכל שעות היום והלילה באופן רציף לבית התקומה, ובזכות הלחץ שהופעל בשאר המקומות, הונחו גורמי הצבא לחפש פתרון מוסדר. ב"ה בשעה האחרונה התבשרנו שהצבא מתכוון להשאיר במקום נוכחות קבועה, שלא תאפשר פלישה של הערבים למבנה".

ח"כ אורית סטרוק: אין בסיס חוקי לפינוי בית התקומהדוברות

כמו כן ציינו חברי העמותה כי "לאור ההצלחה בגאולת הבתים הקודמים, בית השלום, בית המכפלה בית רחל ובית לאה ואכלוסם במשפחות יהודיות באישור כלל הגורמים המשפטיים והביטחוניים, מתחייב הצבא לזרז את סיום בדיקת הרכישה בהקדם. אנו מודים לנבחרי הציבור שפעלו בעניין. תדע כל משפחה, איש אישה וילד , אשר זכו להגיע בימים אלו לבית התקומה ולהשתתף באופן פעיל, כי יש להם חלק חשוב ומהותי בהצלחת גאולת בית התקומה בפרט וחברון בכלל. ב"ה, זכינו לגאולת הבית, אך הגאולה המלאה תושלם בחנוכת הבית בקרוב, וכמובן עיננו כבר נשואות לגאולת הבית הבא".