ח"כ איתן גינזבורג
ח"כ איתן גינזבורגצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג, מגיב לשרה איילת שקד שהודיעה הבוקר כי אין בכוונתה לאפשר שינוי בחוק הלאום.

"איילת, אנחנו לא משתעשעים. מדובר בחיים של אזרחים ישראלים. למה בעצם שכל אזרחי ישראל לא יהיו שווים בפני החוק? איזו הצדקה יש לזה? אני בטוח שגם את יכולה להסכים לכך. אני קורא לכל חברי הממשלה לתמוך בחוק השוויון", אמר.

"כל אזרח שווה בפני החוק; אין פוגעים בזכויות הפרט של אדם מחמת דת, גזע, מין, נטייה מינית, מעמד אישי, ארץ מוצא, גיל או מוגבלות. קשה שלא להסכים עם האמירה הזו. וזה לא משנה עם איזה צד של המפה הפוליטית מזדהים. זוהי הצעת חוק יסוד השוויון. לצערי, הדבר הברור הזה לא מעוגן בחוקי היסוד של מדינת ישראל. אנחנו אולי אחת הדמוקרטיות היחידות בעולם בה עקרון השוויון אינו מעוגן בחוק", כתב יו"ר הסיעה.

"ומה המשמעות? זה בעצם אומר שהרוב יכול לבטל או לרמוס זכויות של קבוצות מיעוט בחברה הישראלית. וזה דבר בלתי נסבל בדמוקרטיה, שאיננה רק שלטון הרוב, אלא היא גם ואף יותר, שמירה על זכויות המיעוט.

כעת כולם מבינים שהגיע הזמן לתקן. עבור אחינו הדרוזים, עבור הקהילה הגאה, עבור החרדים, עבור אנשים עם מוגבלות ועבור כלל הקבוצות בחברה הישראלית שזכאיות לשוויון בזכויות הפרט. אני קורא לכל חברי הממשלה לתמוך בחוק, ומקווה שנוכל לקדם זאת לטובת כלל אזרחי ישראל ומדינת ישראל".