מתן כהנא: כל מי שקנה כרטיסים - יגיע להרדוברות

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא עדכן הבוקר (חמישי) על המשך החגיגות במירון, לאחר לילה שבו נמשכה הילולת הרשב"י, ללא תקלות.

"סיימנו הערכת מצב לקראת גלי החוגגים החדשים שצפויים להגיע במהלך היום. ב"ה עד כה ההילולה עברה בשלום. עשרות אלפי אנשים חגגו הלילה במירון את הילולת הרשב"י", אמר כהנא.

הוא הוסיף כי "כלקח מהאסון הכבד שאירע במירון בשנה שעברה לקחנו הפעם מקדמי בטיחות משמעותיים כדי לוודא את בטיחות החוגגים. בשל עומס שנוצר בין השעות אחת לשלוש במקומות מסוימים בהר, ובעיקר כדי למנוע מצבים מסוכנים, נאלצנו לבצע תהליך וויסות שהוביל להמתנה ארוכה עבור חלק מהחוגגים. האירוע הזה טופל וכל מי שנאלץ להמתין, הגיע למירון".

"חשוב לציין, שהאירוע עוד לא נגמר. אנו ממשיכים לפעול כדי שההילולה תמשיך להתקיים כסדרה וכדי לאפשר לכל מי שקנה כרטיסים להגיע למירון, לחגוג ולחזור הביתה בשלום", סיכם כהנא.

ההילולה נפתחה אמש, כמיטב המסורת, בהדלקה של האדמו"ר מבויאן שלאחריה התקיים אירוע חגיגי.

עם זאת ההדלקה קוצרה באופן משמעותי, עקב הודעת המשטרה כי לא תכניס אוטובוסים וקהל חדש להר מירון עד שהמשתתפים בהדלקה לא יפנו את ההר.

חיים רבינוביץ, מחסידות בויאן אמר לערוץ 7,"חשוב שכלל הבאים להילולת הרשב"י ישתתפו בשמחת ההילולה. השנה סיימנו מוקדם מהרגיל את אירוע הדלקה כדי שכלל עם ישראל יוכל להגיע לאירוע".

אירוע החסידות הופסק כדי לאפשר עלייה להרחזקי ברוך

המשטרה חסמה כבישים בדרך למירון כדי לאפשר את סידורי האבטחה הקפדניים, שנועדו למנוע כניסה לא מבוקרת למתחם והיא דואגת לווסת את תנועת הנכנסים והיוצאים, כך שלא ישהו בהר יותר מ-16 אלף בני אדם בו זמנית. על פי ההנחיות, השהייה בהר מותרת לפרק זמן של 4 שעות בלבד.