דיכטר
דיכטרצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מנתונים של משרד האוצר ורשות המסים שהגיעו לידי העיתון "ישראל היום" מכוח חוק חופש המידע, עולה השאלה אם מדינת ישראל ויתרה על קיזוז כספי טרור מהרשות הפלשתינית בגובה 150 מיליון שקלים, במסגרת ההלוואה שנתן שר הביטחון גנץ לרשות בסך 500 מיליון שקלים.

ממשלת ישראל מסרבת עד לרגע זה למסור את המידע על פרטי ההלוואה שנתן שר הביטחון גנץ לרשות הפלשתינית, בגובה חצי מיליארד שקלים שניתנה בחודש אוגוסט האחרון לאחר שנועד עם אבו מאזן. במענה לעתירה לבג"ץ נמסר בשם ראש הממשלה ובשם משרד האוצר כי ההלוואה שניתנה אינה ממקור כספי הטרור שמדינת ישראל מקפיאה לרשות הפלשתיני, אלא היא הקדמת כספים על חשבון המסים שמדינת ישראל גובה בשביל הרש"פ (מסי יבוא, מע"מ, בלו דלק וכו'). נוסף על כך, בתשובתה לבג"ץ הבהירה המדינה כי אינה יכולה לחשוף את פרטי ההלוואה.

חוק הקיזוז נחקק בשנת 2018 לאחר שעבר ברוב גדול בכנסת. החוק קובע מנגנון להטלת סנקציה כספית על הרש"פ בגין התמריצים והתגמולים שהיא משלמת למחבלים כלואים, למחבלים משוחררים, למחבלים פצועים ולמשפחות של מחבלים הרוגים.

על פי החוק, בתום כל שנה מגיש שר הביטחון לקבינט המדיני־ביטחוני דו"ח שבו הוא מפרט את סך הכספים ששילמה הרש"פ למחבלים בזיקה לטרור בשנה החולפת. עם אישור הדו"ח בקבינט, מקוזז הסכום שנקבע מכספי המסים שישראל גובה בשביל הרש"פ ב־12 תשלומים שווים.

ח"כ אבי דיכטר שהשיג את הנתונים המדוברים טוען כי "נחשפו המאמצים של ממשלת ישראל הנוכחית להסתיר מעיני הציבור את העובדה שחצי מיליארד שקל הועברו לרשות הפלשתינית כדי שזו תוכל להמשיך ולשלם משכורות למחבלים שרצחו ישראלים ונמצאים בכלא הישראלי או בקבר הפלשתיני".

"הראש מסרב לקלוט ששרים בכירים, בידיעת רה"מ בנט והחליפי לפיד, מעבירים לרש"פ מאות מיליוני שקלים רק כדי שתהיה לה יכולת להמשיך ולהתקיים במקביל לתשלום משכורות לרוצחי ישראלים. המספרים מספרים את הסיפור - ולצערנו זה סיפור בלהות. את הפשע הזה יש לחקור בוועדת חקירה או בלהב 433", דברי דיכטר.