יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתידצילום: ערוץ 7

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התיישב הערב (רביעי) לריאיון מקיף לרביב דרוקר במהדורה המרכזית לחדשות 13 – מהסכם הגרעין עם איראן, הבעיות בקואליציה והסיכוי שייכנס במועד שנקבע ללשכת ראש הממשלה במסגרת הסכם הרוטציה.

"יש סיכוי לא רע", מעריך לפיד לגבי הסיכוי שייכנס במועד שנקבע בשנת 2023 לבלפור. "החיים לימדו אותי להיזהר עם תחזיות כי יש בעיה שאתם לא זורקים את הסרט ואז מקרינים לך את זה. אני חושב שהסיכוי הוא טוב. עשיתי הסכם פוליטי עם אנשים שאני מאמין להם ומאמין בהם. הגיע הזמן שמי שינהל את המדינה זה המרכז. אנחנו התנועה הפוליטית הגדולה בישראל".

לא מעט משברים חווה הקואליציה מאז הקמתה. רק לאחרונה פרשה עידית סילמן, אחריה איימה ג'ידא רינאוי-זועבי לפרוש וחזרה בה. היום מיכאל ביטון הודיע כי יפסיק להצביע עם הקואליציה ושרן השכל הצביעה נגד חוק רע"מ. מוקש נוסף שעשוי לעמוד בפתחה של הממשלה הוא פינוי חומש.

"אני תומך שמדינת ישראל תעמוד בחוקים של עצמה והחלטות בית המשפט", אמר לפיד על חומש. "מעבר לזה, זו החלטה של מערכת הביטחון. אני לא יודע אם פינוי חומש מפרק את הקואליציה וזה לא מעניין אותי. לא אעשה חישובים פוליטיים עם אף אחד. ביטחון זה ביטחון".

באשר למחלוקת עם רינאוי-זועבי אמר: "גם היום מכריזים על מותנו ואנחנו מנצחים הצבעה אחר הצבעה והיא מצביעה איתנו. לתקציב תמיד יש תוספות והוא צריך לעבור בוועדת הכספים. איך ובאיזה עולם יש בעיה עם העברת כסף לבית חולים?".

בהמשך רמז לפיד לאפשרות שיהיו מורדים נוספים בקואליציה. "זה חלק מהעבודה. אני אומר כל הזמן לחבריי, זה מחייב כל אחד מאיתנו לאחריות וזו הזדמנות לקרוא להם לגלות אחריות ולהבין שלא תקבלו תמיד כל מה שאתם רוצים".

בהמשך הריאיון התייחס יאיר לפיד למתיחות הביטחונית לקראת יום ירושלים ומצעד הדגלים בבירה. "אני תומך בהחלטה על מתווה המצעד. לא ימכרו לי שלישראלי אסור לנופף בדגל ישראל ביום ירושלים בבירת ישראל", אמר לפיד. "זה מעבר לדיון על ריבונות. זה דבר בסיסי. מותר לנו לצעוד בבירתנו עם דגלי המדינה".

שר החוץ תקף את בן גביר: "יש פרובוקטורים. לפני כמה שבועות לא נתנו לבן גביר להגיע לשער שכם. יש אנשים שבאים לשם כדי להצית את המזרח התיכון ולהצית מלחמת גוג ומגוג. אבל מצעד הדגלים ביום ירושלים – חוגגים".