הרב דוד פנדל
הרב דוד פנדלצילום: אורי טוסון

ראש ישיבת ההסדר בשדרות הרב דוד פנדל שיגר היום (חמישי) דברי חיזוק לראש ישיבת מדברה כעדן במצפה רמון הרב צבי קוסטינר, על דברים הברורים נגד קמפיין הלהט"ב.

"שמעתי את הדברים שיצאו מלב טהור של הרב צבי קוסטינר שקרא לא להכיר לטרור הלהט"ב שמנסה להנדס את התודעה ולהרוס את קדושת המשפחה בישראל", כתב הרב פנדל. "מאיפה התעוזה והחוצפה להתגאות באיסור תורה? ממש כמו להרים את הדגל: 'אני אוכל חומץ בפסח' או 'אני מחלל שבת גאה' או 'אני נואף עם אשת איש'".

"איזה לב יהודי בדה את הרעיון לעשות מצעד כזה דווקא בירושלים, דווקא בימי שלושת ההגבלה לפני מתן תורה?", הוסיף. "אין יותר צניעות? אין שום רגישות לדבר שבקדושה?".

"כל הכבוד לרב דרור אריה שליט"א, ר"ם בישיבתנו בשדרות, שמתוך אכפתיות הרים את הדגל השפוי שבגבורה גדולה עומד נגד סחף אדיר שמעודד איסורי תורה שלא משאירים אופק לבדוק באמת את כל הדרכים לבנות משפחה, אבא אמא ברוח ישראל סבא", ציין.

לדבריו, הם "יכולים לצעוק עד מתי שרוצים כמה הם מזועזעים וכמה הם האור ובני תורה הם החושך – וזה לא יזיז אותנו כהוא זה מללעוג ולרחם על מצעד פרוץ ומסכני של אנשים טועים. הזהות המינית זה לא המהות של האדם – בדיוק כמו שאדם זה הרבה הרבה יותר מנטייתו המינית. אנחנו בענווה גדולה מקבלים ומתבטלים לתורה – לפעמים אדם צריך לומר 'אפשי ואפשי אבל מה אעשה שהתורה אסרה' ואז להתאמץ בכל כוחו לעשות את הדבר הנכון".

"לא נפחד להגיד בכל פורום את האמת שלנו – משפחה בישראל זה לא אבא ואבא ושום שטיפת מח לא תשנה אמת פשוטה זו", סיכם. "ובכלל צריך לומר ששר הבריאות הורביץ העיד על עצמו שעשה 'מהפכה' בנושא הזה בתודעה וזה עוד נזק 'קטן' של הממשלה ההזויה והלא לגיטימית הזו".

כפי שפורסם, חלק מהדברים שאמר הרב קוסטינר במאהל המחאה מול ביתו של ח"כ ניר אורבך צוטטו בחדשות "כאן". הרב קוסטינר אמר: "לא להתבייש, לקחת אומץ, איפה שאתה עובד, להגיד – הומואים הביתה. לא להתבייש, לקחת אומץ. איפה שאתה עובד, להגיד להט"בים הביתה, הומואים הביתה. רשע רשע רשע רשע ועוד רשע. ואנחנו שותקים, מפחדים. הורה 1, הורה 2 - מטורפים. וכולם שותקים. להילחם בכל דבר. תפקידנו בכל מקום לא להתבייש ביהדותנו, לא להתבייש".

במכתב ששלח לבוגרי הישיבה במצפה רמון כתב הרב קוסטינר: "בימים האחרונים עלו לכותרות דבריי על היחס לארגוני הלהט"ב וראיתי לנכון לנצל הזדמנות זו ולהסביר לעומק את עיקרם של הדברים".

"ראשית, היחס אל הפרט, רבים מהנערים ומהנערות החווים משיכה לבני מינם אלו נערים שחוו טראומה נפשית מורכבת", כתב. "אחוזים גבוהים של פגיעות מיניות בילדות, פגיעה נפשית ועוד. נערים אלו נדרשים לגבורה נפשית גדולה בחיי היום-יום, והם אהובים וראויים לכל הערכה".

לדבריו, "נערים ונערות אלו זקוקים לעזרתנו. הם זקוקים להגיע לפסיכולוג שבטיפול פסיכולוגי רגיל, יגע באותם חוויות חיים מורכבות, ובעדינות יסייע בטיפול בהם. ברבים מהטיפולים הללו עצם הטיפול בטראומה מסייע בכל עניין המשיכה. יש לנו תלמידים אהובים מאד שהתמודדו בעוצמה ובכוחות נפש אדירים וכיום חיים חיי משפחה שמחים וממלאים.

למכתב המלא לחצו כאן

"אך כמו שאני אומר תמיד, יש הבדל משמעותי בין הפרט לבין הכלל. בין הפרט המתמודד לבין ארגוני הלהט"ב", ציין. "לצערנו, במקום לסייע לאותם נערים החליטו ארגוני הלהט"ב לנצל את מצוקתם הנפשית, ודרכה לקדם אג'נדות קיצוניות שמטרתם להנדס מחדש את כל חיי המשפחה. ניתן למצוא זאת ממש במפורש בספריהם. מטרתם לשחרר את האדם מחיי המשפחה הכובלים. ארגונים אלו פועלים בדרכים אגרסיביות ואלימות כדי לחנך את כולנו מחדש".

"והנה דוגמא קטנה שהזכרתי בדברי בשבוע האחרון, באחד מבתי הספר היסודיים בדרום הארץ התקיימה הצגה סביב יום השואה", כתב. "בהצגה מסופר על כומר שמציל ילדים מהשואה, ובסיום המלחמה מגיע אביהם של הילדים על מנת לקחת אותם, אך הילדים רוצים להשאר עם הכומר. ואז מגיע רגע השיא של ההצגה - נוצרה משפחה עם 'שני אבות' ו'שתי אמהות', 'הכומר והאבא הביולוגי'.. ובדיון המוצע למורים לאחר ההצגה מודגש לדבר עם התלמידים על סוגי 'המשפחות החדשות', 'שתי אבות שתי אימהות'".

לדבריו, "הצגה זו היא תמצית דרך ההתנהלות של ארגוני הלהט"ב. להגיע אל ילדינו באופן מתוחכם, לשנות את תודעתנו ולהכתיב לנו מחדש מהי משפחה, וזאת אפילו על זכרון קדושי השואה. רק בשנה האחרונה פגשנו את הנסיון הזה - בניסוח טפסים מחדש בצה"ל, וויתור על תרומות דם מבחורי הישיבה על אף המחסור החמור, ניסיון לארגן מצעדים במקומות שאין שום אוכלוסייה המזדהה עם ארגונים אלו, ועוד".

הוא הוסיף: "זה אינו מקרה, זו שיטה. שיטה שמטרתה לקחת את הפרט הסובל ובמקום לסייע לו, מנצלים את מצבו בכדי לקדם אג'נדות קיצוניות שאין להם מקום במרחב הציבורי בישראל. וכנגד זה אנו, באי בית המדרש, צריכים לאזור אומץ וגבורה ולומר את הברור מאליו, 'משה אמת ותורתו אמת' .'אמת תורתנו הקדושה' ולא נזוז מהתורה לעולם. אסור לנו להתבייש ביהדותנו. כל אחד במקום שלו ישתדל להגדיל תורה, להפיץ תורה, להרבות בחסד וביראת שמיים. לומר בקול חזק וברור שהמשפחה היהודית היא דבר נצחי וקדוש, מדינה ישראל היא מדינה יהודית וזה מהותה וכל כוחה. שנזכה מתוך עמידתנו זאת להגדיל תורה ולהאדירה ולבניין בית המקדש במהרה בימינו".