מליאת הכנסת
מליאת הכנסתצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סקר מנדטים מיוחד של מכון מדגם בראשות מנו גבע שפורסם ב"אולפן שישי" מגלה שרוב הציבור הישראלי, כולל תומכי הממשלה, רואים את הסוף שלה.

יותר מחצי מהנשאלים חושבים שהממשלה תקרוס בתוך חצי שנה או אפילו פחות. 12% בלבד מעריכים שממשלת בנט-לפיד תשלים קדנציה. רק 19% ממצביעי הקואליציה מאמינים שהיא תשרוד.

באשר לשאלה לאיזו מפלגה היית מצביע אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד עם 35 מנדטים, יש עתיד שומרת על כוחה עם 17, כחול לבן מזנקת בשני מנדטים ל-10 וש"ס עם 9 מנדטים.

הציונות הדתית מתחזקת במנדט ועולה ל-8, יהדות התורה עם 7, הרשימה המשותפת עם 6 והעבודה נחלשת במנדט ל-6. ימינה, מפלגת השלטון, נותרת עם 5 מנדטים, ישראל ביתנו עם 5 ותקווה חדשה, רע"ם ומרצ עם 4 מנדטים כל אחת.

במפת הגושים ניתן לזהות מגמה של התחזקות איטית של המחנה הלאומי או "בלוק נתניהו" שזוכה כבר ל-59 מנדטים לעומת 52 בבחירות האחרונות. הקואליציה הנוכחית זוכה ל-55 מנדטים, רחוק מרוב בכנסת. אם בנט, ליברמן וסער ירוצו יחד הם יקבלו 15 מנדטים - מנדט אחד יותר ממה שהיו מקבלים בנפרד. במצב כזה, לא נרשם שינוי מהותי במפת הגושים.

באשר לשאלה מי מבין האישים הבאים, בנט או נתניהו, הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה – 46% השיבו נתניהו, בעוד 21% בלבד השיבו בנט. כששאלנו מי מבין נתניהו ולפיד הכי מתאים להיות ראש הממשלה - 46% השיבו נתניהו ו-24% ענו לפיד. כשהצבנו את נתניהו מול בני גנץ, מי שהיו בראשות הממשלה הקודמת, נתניהו מוביל עם 44% לעומת גנץ עם 21% בלבד.

כששאלנו האם אתה מסכים לטענה שהממשלה נשענת על תומכי טרור, 47% השיבו בחיוב ו-43% השיבו בשלילה. רבע מבין מצביעי הקואליציה הנוכחית הסכימו עם הטענה.