ועידת רבני אירופה הפגישה רבנים צבאיים מישראל ורבנים צבאיים מצבאות אירופה. הרב ז'ולט באלא, הרב הפדרלי של צבא גרמני, מספר על חשיבות המפגש עבור הרבנים שלומדים מניסיונם ההדדי ובעיקר מזה של רבני צה"ל.

לדבריו השאיפה היא להמשיך את הקשר שנוצר במפגש ראשוני זה גם בהמשך על מנת להכיר את הניסיון במדינות אחרות ובצבאות אחרים. הרב ניר נדב, רב בצבא בריטניה, מספר גם הוא על ההיכרות עם ההבדלים הדרמטיים בין צה"ל בו התמודדות הרב הצבאי היא עם צבא שכולו יהודים בעוד בצבאות אחרים המציאות שונה לחלוטין כאשר החברה כולה אינה יהודית.

עוד הוא מציין את התמיכה ההדדית של רבני צה"ל לרבני צבאות העולם, שגם לה ערך בפעילותם היומיומית של הרבנים.

הרב ישראל מולר, הרב הראשי לצבא בלגיה, מציין כי יהודים שמתגייסים לבא הבלגי בדרך כלל רחוקים מקיום מצוות, אך עם זאת הם מקושרים ליהדות ושאלותיהם לרב צבאי שונות משאלות שמגיעות לרב צבאי בישראל. "הם צריכים הרבה פעמים את התמיכה היהודית, פחות ברמה ההלכתית של שמירת שבת וכיוצא באלה".

על יחס הצבאות לחיילים היהודים מספר הרב נדב כי אמנם שם לא מכירים מספיק את צרכיו של החייל היהודי, אך כשהדברים מוסברים להם הם מתקבלים בהבנה. "הם מעריכים את זה שיש יהודים שמשרתים". הרב באלא מספר על כבוד של הצבא הגרמני כלפי היהודים המשרתים בו.