פעילות צה"ל הלילה בג'נין
פעילות צה"ל הלילה בג'ניןצילום: דובר צה"ל

כוח צה"ל של סיירת גולני חיסל הלילה (שישי) שלושה מחבלים חמושים במהלך פשיטה במחנה ג'נין.

המחבלים פתחו באש ממכונית לעבר הלוחמים שהשיבו בירי מטווח קרוב לעבר המחבלים. לא היו נפגעים בקרב הכוחות, וישנם נפגעים פלסטינים נוספים.

בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות נראה רכב מסוג מזדה 323 כשהוא מנוקב מכדורים ועם כתמי דם. לפי הדיווח, שלושת המחבלים נורו בעת שישבו ברכבם. הם לבית החולים אבו סינאא, שם נקבע מותם.

דובר צה"ל מסר כי לוחמים מסיירת גולני פעלו הלילה בעיר ג'נין מנשה לאיתור אמצעי לחימה בשני מוקדים. במהלך פעילות הלוחמים והגעתם ליעד הראשון, זוהה ירי מסיבי והשלכת מטענים, הלוחמים הגיבו בירי.

בדרכם ליעד השני זיהו לוחמי סיירת גולני רכב חשוד שעמד בצד הדרך. מתוך הרכב נפתח ירי לעבר הלוחמים, שחתרו למגע וסיכלו את המחבלים שירו לעברם. בסריקות ברכב לאחר ההתקלות אותרו שני רובי M-16, נשק מסוג קרלו, מחסניות ואפוד.

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב התייחס לחיסול המחבלים בטקס של תנועת "אחריי" בירושלים, ואמר "הכוחות זיהו רכב חשוד, נוצרה היתקלות בהובלה של מפקדים, וסיכול של חוליית טרור, שלושה מחבלים הרוגים".

שר האוצר אביגדור ליברמן בירך על חיסול המחבלים בג'נין. "אני משבח ומחזק את לוחמי צה"ל שפעלו הלילה וסיכלו חוליית מחבלים בג׳נין. הלוחמים פעלו כמצופה מהם, בחדות, מהירות ונחישות. ידעו כל גורמי הטרור שידנו תהיה על העליונה ולא נחסוך שום אמצעי בכדי לסכל כל פעילות שמאיימת על ריבונותה של מדינת ישראל וביטחון אזרחיה", אמר ליברמן.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "ככה עושים את זה נכון, בטרור מטפלים ביד חזקה. להמשיך לנקות את הטרור ולחסל את המחבלים בכל מקום שהם. מי שמנסה לפגוע בחיילים הגיבורים שלנו, דינו מוות. כל הכבוד לצה"ל".

הנשק שנתפס במהלך הפעילות
הנשק שנתפס במהלך הפעילותצילום: דובר צה"ל

בלילה שבין רביעי לחמישי, במסגרת מבצע "שובר גלים", עצרו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו 11 מבוקשים והחרימו אמצעי לחימה וכספי טרור במספר מוקדים ברחבי יהודה ושומרון. לא היו נפגעים לכוחותינו.

המבוקשים, כספי הטרור ואמצעי הלחימה שאותרו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.