בני גנץ
בני גנץצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ נאם היום (ג') בוועידת האקונומיסט והזהיר מפני התבססותה של איראן במזרח התיכון וההשלכות של מצב זה.

"איראן היא הדוגמה המובהקת לאיום אזורי ועולמי נרחב: לאחרונה היא ביצעה ניסוי במחוז סמנאן במשגר לווינים, שהטכנולוגייה שלו תוכל לשמש לפיתוח טיל ביניבשתי ארוך טווח. טיל כזה, יוכל להוות איום על מרחבים במרכז אירופה. גם כטב"מים מתקדמים פעילים ומערכות טילים נוספות שאיראן מפתחת, יכולים להגיע, כבר כעת, בהינתן החלטה, לטווחים של אלפי קילומטרים כולל לאזור שבו אנו נמצאים", אמר גנץ.

הוא הציג תמונות לווין מהחודשים האחרונים שהציגו 4 ספינות איראניות משייטות בים האדום. "איראן מרחיבה את פעולותיה התוקפניות באזור בכלל, ובמרחב הימי בפרט והיא מתבססת צבאית בים האדום, עם ספינות צבאיות שמפטרלות באופן חריג. בתמונות הלוויין שאני מציג פה ניתן לראות 4 ספינות צבאיות איראניות בים האדום. הנוכחות של הכוחות הצבאיים של איראן בים האדום בחודשים האחרונים היא המשמעותית ביותר מזה עשור. זהו איום ישיר על המסחר, האנרגיה והכלכלה העולמית".

בנוגע לחיזבאללה אמר: "לפני כמה ימים כוחות צה"ל יירטו 3 כטב"מים ששוגרו לאזור אסדת "כריש", הנמצאת במים הטריטוריאליים של ישראל במטרה לשבש את המשא ומתן המתקיים על הגבול הימי בין ישראל ללבנון. הפעולה הזו היא קודם כל נגד אזרחי לבנון, שנאנקים תחת קשיים כלכליים. כל זאת בשירות משטר האייתוללות האיראני והאינטרסים שלו באזור. לפעולות חיזבאללה, שאין בהן תוחלת מבצעית, יש פוטנציאל להביא למיסקלקולציה ולערעור היציבות. הניסיון של חיזבאללה, מראה שהם לא רואים נכון את המציאות באזור. ישראל מפקחת על כל הנעשה בסביבתה, ותגיב בעוצמה מול מי שינסה לפגוע באזרחיה ובתשתיותיה. לצד זאת, אנו נכונים לעבוד ביחד עם שותפים ולבנות יציבות ושגשוג באזור".