יצחק גולדקנופף
יצחק גולדקנופףצילום: פישל רוזנפלד

נציגה המיועד של חסידות גור ביהדות התורה יצחק גולדקנופף סיפר הבוקר (א') כי לאחר שהוצב על המשבצת הגוראית תחת יעקב ליצמן הוא קיבל שיחות מפוליטיקאים מכהנים.

"כולם דיברו איתי, בין היתר נתניהו, גנץ ושקד דיברו איתי. התקשרו אלי וביקשו לשתף פעולה. לביבי אמרתי ודאי, גם לגנץ. אנחנו נצליח בע"ה להקים ממשלת ימין. העם היהודי ספוג פגיעות מהממשלה הזו", סיפר בראיון לרדיו 'קול חי'.

גולדקנופף הצהיר כי הוא מעדיף ללמוד את העבודה הפרלמנטרית ולא לקבל תפקיד סביב שולחן הממשלה. "אם אהיה חייב לקבל תפקיד ממשלתי כהוראת גדולי התורה – אקבל את זה. לסיעה המרכזית יש יעדים ותוכניות, אבל אני מקווה שלא אצטרך להיות מעורב בזה".

הוא סיפר על השקת קמפיין ייחודי מטעמו לטובת הגדלת רשימת יהדות התורה. "ביום שישי הקמנו כבר את המטה הראשון של הבחירות. אנחנו החלטנו להקים מטה לשומרי שבת, אנחנו רוצים להגיע לכל שומרי השבת בישראל. הצבנו יעד של חצי מיליון איש שנגיע אליהם. כבר פרסמנו ביום שישי ידיעה בעיתון. כל אחד יאמץ מאה אנשים שאיתם ילך עד יום הבחירות. אני מקווה מאוד שנצליח בזה, ודאי שלא ננגוס בש"ס".

גולדקנופף נשאל לאיזה מחנה שייכים לדעתו אותם מצביעי יהדות התורה שלא הגיעו להצביע. "אני בדקתי עם הרב זייברט מי הם אלה שלא הצביעו, הוא אומר שהפילוח שלהם לפי חסידויות והם בודקים כמה אחוז ההצבעה בכל חסידות והתוצאה כמעט מאה אחוז הצבעה.

לדבריו "יש בכל מקום אחד שנוסע לחו"ל או שלא מרגיש טוב, אלה דברים שוליים. כנראה שכאלה שהם לא במאגר של אגודת ישראל – הם אלה שצעקו על שושן פורים ועל אומן".

הוא נשאל על יחסו ללפיד: "יכול להיות שיהיו אנשים שיגידו לך שיאיר לפיד חזר בתשובה, אנחנו לא ראינו את זה. ביום הראשון שלו כראש ממשלה הוא לא הלך לכותל. הוא צריך קודם כל להצהיר שהוא יהודי. הרפורמים כבר נפגשו איתו בנושא הכותל.

גולדקנופף הוסיף: "אנחנו נראה קודם מה בא לפיד ואומר ביחס ליהדות החרדית ואחר כך נוכל לשפוט. בפעם הקודמת הם התנהלו במדיניות של 'דרוס כל דוס'. סגרו מוסדות והורידו תקציבים. הוא יכול לתקן ביום אחד ויש לו חצי שנה להראות אם הוא בר שיח".

על סגן השר מתן כהנא, אמר המועמד המיועד לכנסת: "מי שהרס את הרבנות הראשית אתה רוצה לשתף איתו פעולה? אני לא חושב שהוא יהיה רלוונטי במפלגה כי הוא לא השאיר שם טוב, לא הוא ולא בנט ולא כל אלה שלא היו אמינים ומכרו את קולות הימין לשמאל ופגעו בכולנו. על זה נאבק בקדנציה הבאה".

גולדקנופף סימן מטרה לקידום בפעילותו הציבורית העתידית והתחייב: "אני תמיד מתחיל לעבוד ביום שאני נכנס וכך יהיה גם בכנסת. אלחם שהחינוך החרדי יכנס לחוק התקציב, אם זה לא ילך – נעביר את זה למשרד החקלאות. אנחנו נלמד את מה שגדולי ישראל יורו לנו".

אשר להאשמות שהוטחו נגד מינויו אמר כי "יש אנשים שעוסקים בנושאים שאני עוסק בהם ויש קנאים בעולם. מי שעובד ומי שעושה יש לו קופה של שרצים מאחוריו".