פגישת לפיד וא-סיסי
פגישת לפיד וא-סיסיצילום: שלומי אמסלם, לע"מ

בסאם ראדי, דוברו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, אומר, כי הנשיא המצרי סיכם עם ראש ממשלת ישראל יאיר לפיד על פתיחת חקירה ישראלית בפרשת מותם של חיילים מצרים במלחמת ששת הימים וקבורתם בקבר אחים.

העיתונאי יוסי מלמן פרסם בעיתון "הארץ" לאחר אישור הצנזורה, כי בחילופי האש שהתחוללו ב-6 ביוני 1967 בשטח המפורז באזור לטרון, פרצה דליקת ענק ולפחות 20 חיילים מצרים נשרפו למותם ונקברו בקבר אחים בלי לסמן את מיקומו.

עוד ציין דובר הנשיא המצרי, כי במגעים שהתנהלו לפיד הבטיח שיתקיים קשר ותיאום עם שלטונות מצרים בנוגע להתפתחויות בנושא זה כדי להגיע לאמת.

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר בהקשא זה, כי נשיא מצרים העלה במהלך השיחה עימו את הכתבה על קבר האחים של החיילים המצרים במלחמת ששת הימים, ועל בסיס זה הוא הנחה את את המזכיר הצבאי, האלוף אבי גיל, לבדוק את הסוגיה לעומק ולעדכן את הגורמים במצריים.

בהקשר המדיני, אמר דובר הנשיא המצרי, כי א-סיסי ולפיד סיכמו על הסדרה בקרוב של מפגשים דו צדדיים ורב צדדיים בהשתתפות מצרים, ישראל ויו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס, וזאת כדי להתניע את המו"מ המדיני.

א-סיסי הדגיש את המשך החתירה המצרית לכינון שלום כולל וצודק על בסיס פתרון שתי המדינות והחלטות המוסדות הבינלאומיים, ובדרך זו לפתוח אופק לשיתוף פעולה ופיתוח עבור כל עמי האזור, בהדגישו את המשך הרגישה בגדה המערבית ורצועת עזה והסיוע הכספי לרשות הפלסטינית.