מתן כהנא
מתן כהנאצילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן שר הדתות מתן כהנא מימינה טוען כי אינו מתרגש ממצב המפלגה בסקרים, ומתכנן לייצג את הציונות הדתית גם בכנסת הבאה.

"רואים בסקרים שיש עדיין ציבור גדול מאוד של אנשים שלא החליטו, ואנחנו יודעים מבדיקות העומק שלנו שרבים מהם הם אנשים דתיים לאומיים שכרגע אין להם בית. אני הולך להמשיך ולייצג אותם גם בכנסת ובממשלה הבאה", אמר כהנא בראיון לגלי צה"ל.

בתשובה לשאלה האם יהיה מוכן לשבת תחת נתניהו השיב כהנא: "אני מוכן לשבת אך ורק בממשלת אחדות רחבה, אני לא עסוק עכשיו במי יעמוד בראש הממשלה הזו. אם הייתי רוצה ממשלת ימין צרה בראשותו של נתניהו - היא הייתה קמה כבר לפני שלושה שבועות".

כהנא נשאל האם הוא ממתין לשמוע התחייבות מאיילת שקד שלא תלך לממשלה צרה אם תהיה הזדמנות כזו וענה, "בהחלט. אעשה כל שביכולתי כדי לוודא שאחרי הבחירות תקום כאן ממשלה רחבה".

''אי אפשר לבנות ממשלה כשחצי מהעם מרגיש מודר ממנה. שקד צריכה להכריע אם לכפות ממשלה רחבה ולא נמצא את עצמנו בממשלה צרה בראשות נתניהו. זה אסון לישראל''.

כהנא הגיב גם לטענות לפיהן מפלגות אינן מעוניינות בו בגלל שהמפלגות החרדיות פוסלות שותפות איתו. "אני עומד בקשר עם מגוון מפלגות. בסופו של דבר, גם החרדים יודעים שאני אדם ירא שמיים וכל מה שעשיתי במשרד היה בהתייעצות עם רבנים, אני לא מודאג מהנקודה הזאת".

סגן השר כהנא מתח ביקורת על ח"כ בצלאל סמוטריץ': "הוא איש ציבור שמחרים ח"כים קולגות, לא מהנהן אפילו לשלום כלפיהם, יוצא מהמליאה כשהם נואמים וקורא לא להכניס לבי"כ תומכים של מפלגה אחרת. רבים בציבור הדתי-לאומי סולדים מהצורה שבה סמוטריץ' מתנהג ולעולם לא יצביעו למישהו כמוהו".