שקד והנדל
שקד והנדלצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שרת הפנים ויו"ר מפלגת ימינה, איילת שקד, ויו"ר דרך ארץ, שר התקשורת יועז הנדל, חתמו אמש על ההסכם לאיחוד מפלגות. השם החדש של המפלגה - "רוח ציונית".

המסר של שקד והנדל לנתניהו: לא פוסלים ישיבה איתו, אבל יובילו לאחדות. שקד והנדל מקווים לצרף אליהם גם את סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא. השניים הציעו לו להצטרף לרשימתם החדשה במקום השלישי.

בכחול לבן-התקווה החדשה יתקפו את שקד והנדל לאחר הקמת ''רוח ציונית''. במפלגה מתכננים להאשים אותם כי למרות הצהרתם שפניהם לממשלת אחדות, הם יהיו מוכנים לסייע לנתניהו להקים ממשלת ימין צרה, ולכן הצבעה לשקד היא בפועל הצבעה לנתניהו.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן (כחול לבן) הגיבה להקמת המפלגה החדשה של שקד והנדל וטענה: "הצבעה לרוח הציונית היא הצבעה לנתניהו. העובדות הם שהשרה שקד ניסתה כבר לייצר ממשלה צרה בראשות נתניהו בכנסת הזו.

''אני לא מבינה את ההבדל בניואנס, מה ההבדל בין ממשלה צרה לבין ממשלה רחבה בראשותו של נתניהו. אם מה שמדאיג את יועז הנדל שראש ממשלה יעסוק בענייניו האישיים, אז ראינו שבממשלה רחבה נתניהו עסק רק בעצמו", הוסיפה השרה.

גם בימין לא מתכוונים לעשות חיים קלים להנדל ושקד. מפלגת הציונות הדתית מסרה בתגובה להקמת המפלגה החדשה: "הבשורה היחידה מההכרזה של שקד הערב היא למעשה העריקה הסופית שלה מהמחנה הלאומי והימין והבחירה שלה לחבור ליועז הנדל, שמתנגד לממשלת ימין בראשות נתניהו, דבר שיוביל שוב להקמת ממשלת שמאל עם המפלגות הערביות תומכות הטרור''.

שרת הפנים איילת שקד סיפרה אמש לערוץ 7 על תחושותיה לאחר הסכם איחוד המפלגות עם השר יועז הנדל והקמת 'הרוח הציונית'. "זה ערב מאוד מרגש עבורי, גם בגלל השקת המפלגה המאוחדת, הרוח הציונית, וגם בזכות פסק הדין של מצפה כרמים. עבדתי על השארת מצפה כרמים הרבה שנים כשרת משפטים יחד עם התושבים, יחד עם אביחי מנדלבליט. זה היה תהליך ארוך", היא אומרת.

"פסק הדין הזה מאוד משמעותי גם כי הצלחנו להציל ישוב וגם כי פיתחנו כלי משפטי, תקנת השוק, שיאפשר להכשיר עוד ועוד ישובים. מבחינתי זה הערב הכי משמח שיש", דברי שקד.

בהתייחס לאכזבתם של ציבור מצביעי 'ימינה' מהחבירה לממשלה עם רע"מ, אומר השרה שקד: "אני מבינה את התחושות האלה. אני יודעת שחצי ממצביעי ימינה קשה להם, אבל אני רוצה לציין, שיפתחו את העיניים ויסתכלו על העובדות, והעובדות הן ששמרנו על ערכי הימין והערכים שבשמם נבחרנו. בנינו את ההתיישבות ביו"ש, פיתחנו את הנגב, החמאס מורתע, היה מצעד דגלים מדהים בירושלים, האיראנים לא ישנים בלילה, הכלכלה פורחת. עשינו דברים טובים. צריך להסתכל על העובדות".

על הרשימה המסתמנת למפלגה המאוחדת עם הנדל, אומרת שקד: "הרשימה שלנו תהיה מורכבת חציה ציונות דתית וחציה חילונים ימניים".