שירלי פינטו
שירלי פינטוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ שירלי פינטו הודיעה ליו"ר מפלגת "הרוח הציונית", איילת שקד, כי היא לא תתמודד במסגרת "הרוח הציונית" בבחירות הקרובות.

שרת הפנים שקד: "ח"כ שירלי פינטו היא מהטובות והמוכשרות במשכן, היא מייצגת בצורה אמיתית ומקצועית את ציבור האנשים עם מוגבלות ופעילה בהרבה תחומים אחרים. אני מאחלת לשירלי הצלחה רבה ובטוחה שהיא תמשיך בעשייה הענפה שלה עבור אנשים עם מוגבלויות".

ח"כ פינטו אמרה: "לאחר שיחות משותפות עם שרת הפנים איילת שקד, יו"ר הרוח הציונית סיכמנו כי לא אתמודד ברשימת הרוח הציונית לכנסת, אני מאחלת לשרת הפנים איילת שקד, הצלחה רבה, אמשיך להתמקד בקידום אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית. מודה לשרה שקד על כל הדרך המשותפת שעברנו יחד".

השרה איילת שקד אמנם מדברת בימים האחרונים על שיחותיה האינטנסיביות עם השר מתן כהנא בנוגע להצטרפותו למפלגת הרוח הציונית, אך בינתיים היא פותחת גם אפיקים אחרים. בחדשות כאן ב' פורסם כי יו"ר "הרוח הציונית" מוכנה להציע את המקום השלישי ברשימתה למי שעומד בראש רשימת הבית היהודי – ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני.

ההצעה כוללת ריצה משותפת ומתן אפשרות למפלגה להשתמש באות "ב" בפתק ההצבעה בקלפי, אות ששייכת באופן מסורתי במשך עשורים רבים למפלגת הבית היהודי ולפניה למפד"ל. גורמים פוליטיים אמרו כי בבית היהודי מסרבים להסתפק במקום אחד בלבד ומעוניינים לשבץ עוד מעומדים שלהם בהמשך הרשימה - וזה סלע המחלוקת העיקרי בין הצדדים.

בלשכתה של השרה שקד העדיפו שלא להגיב לדברים. בבית היהודי מסרו בתגובה כי "מדובר בבלון ניסוי. יוסי ברודני הוכיח שרק טובת הציבור עומדת בראש מעייניו. הוא לא מחפש סידור פוליטי, אלא לדאוג לציבור הדתי לאומי שצריך בית לערכיו ולצרכיו וקורא לציבור הדתי לאומי לחזור לבית היהודי".