כוכבי בעוטף עזה
כוכבי בעוטף עזהצילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי סייר הבוקר (חמישי) באוגדת עזה וביצע הערכת מצב עם מפקד האוגדה.

הוצגו לרמטכ''ל תמונת המצב המודיעינית-מבצעית לצד פעילות הכוחות הלוחמים באוגדה וכוחות השריון והתותחנים שהגיעו לגזרה.

במהלך הסיור, הנחה הרמטכ"ל על הגברת מוכנות צה"ל לתרחישי הסלמה, תגבור מאמצי ההגנה, האיסוף והמודיעין וקיים אישור תוכניות למאמצים ההתקפיים.

צה"ל העלה הבוקר את רמת הכוננות בעוטף עזה בשלב נוסף. שמי רצועת עזה התמלאו בכלי טיס לא מאוישים חמושים כדי לאתר חוליות נ"ט של הג'יהאד האסלאמי - ולפגוע בהן.

בישראל חוששים מאיומי הג'יהאד האסלאמי לירות טילי נ''ט נגד חיילי צה"ל ואזרחים כדי לנקום לאחר מעצרו של בכיר הג'יהאד האסלאמי שייח' באסם א-סעדי ביום שני בג'נין.

אלוף פיקוד דרום אסר את כניסתו של בן גביר ליישובי העוטף

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הגיע מוקדם יותר לחזק את תושבי הדרום ויישובי העוטף הנמצאים במצור זה היום השלישי מחשש לירי נ''ט ורקטות מצד מחבלי הג'יאהד האיסלאמי ברצועת עזה.

בתחילה ביקר בן גביר בשדרות, ולאחר מכן ביקש לבקר את תושבי ניר עם וארז הנצורים כבר שלושה ימים. בן גביר הגיע לצומת ניר עם, אך נחסם על ידי שוטרים שמסרו כי הוא יכול להיכנס ברגל ולא ברכב, ובן גביר הודיע כי בכוונתו להיכנס ברגל לישובים.

אלוף פיקוד הדרום אליעזר טולדנו הודיע לח"כ בן גביר כי הוא יוכל להיכנס רגלית רק בשעות החשיכה, ולמרות חסינותו הפוליטית הוא לא יוכל להיכנס כעת לישובים מחשש לחייו.

בן גביר: "באתי לפתוח את המצור. אני אוהב את החיילים והשוטרים שלנו, אבל הבעיה היא במדיניות, לא ייתכן שממשלת ישראל נכנעת לג'אהד האסלאמי. אם הם מאיימים צריך לכסח להם את הצורה, ועל כל איום מעזה צריך לירות ולהכניס את המחבלים בעזה לעוצר".

בן גביר הוסיף: "המציאות שבה תושבים יכולים להיכנס ולצאת מהישובים רק באופן רגלי ורק בשעות החשיכה היא הזויה ומהווה פשיטת רגל מוסרית וביטחונית של ממשלת ישראל".