הרב עמיחי אליהו
הרב עמיחי אליהוערוץ 7

הנושא של נאמנות לארץ ישראל ולבטחון האישי הוא חשוב מאין כמוהו, מי כמוכם יודע.

אלא שהוא לא חזות הכל. בטח לא עכשיו, אחרי שראינו לאן הובילה אותנו הממשלה האחרונה.

כשאתם ניגשים היום לקלפי לבחור את מי שיהיו בע"ה המנהיגים של המדינה בשנים הקרובות, תזכרו: כל המאבקים במדינת ישראל הם מאבקים שנובעים מהשאלה האם זו תהיה מדינה יהודית, מדינה עם זהות יהודית וחזון אמוני, או שאנחנו צועדים לקראת מדינת כל אזרחיה מנוכרת משורשי הזהות והמסורת השלה.

תחשבו היטב - האם חשוב לכם שיהיה בליכוד מי שילחם על מערכת החינוך הכללית, כך שהמערכת תעניק גם את התוכן היהודי המקורי של עם ישראל?

האם הנציגים שלכם יהיו גאים במורשת שלהם ובשורשים שלהם, או שהם יתעסקו רק בפוליטיקה פנים מפלגתית או לכל היותר בדאגה לביטחון הפיזי שלנו?

לפני זמן מה פגשתי בחברי מכינה קדם צבאית. המכינה הייתה ב"שבוע יהדות". פגשתי אותם בסוף השבוע; כששאלתי אותם מה זה אומר להיות יהודי, הם לא ידעו לומר. אחרי שבוע של יהדות כל מה שהיה להם בראש הוא שהיהדות מיזוגנית, שונאת זרים נשים ולהט"בים ומה לא. אבל היהדות עצמה - הם לא ידעו דבר.

הם לא ידעו לומר לי את קריאת שמע, לא הכירו את השמות של האבות והאמהות, לא ידעו להסביר לי את הזכויות שלנו לחיות פה בארץ ישראל ולא הכירו דבר מעומק התוכחות והמוסר של נביאי ישראל.

רבותיי, זו המערכה המרכזית שלנו:

החוסן הנפשי של הזהות שלנו אל מול בלבול וחוסר אמון בצדקת הדרך.

ולא, אני לא בעד ח"ו להזניח את הבטחון. ההפך, הדאגה לזהות היהודית היא היא הדאגה לבטחון שלנו. כשערביי לוד פורקים כל עול ורוצחים יהודים ללא אבחנה, זו תוצאה ישירה של טשטוש רוחני וזהותי אצלנו. זה נובע מכך שחלקים בציבור לא יודעים מי היה שמואל הנביא, שאול המלך או אחאב. זה פועל יוצא מכך שיש נערים שאינם מכירים גם לא את "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד".

כשאתם רואים את משטרת ישראל בחולשתה, זו תוצאה ישירה של מחסור בזהות יהודית שורשית, כי כשאין תכלית להגיע אליה אז גם אין דרך, ואפילו אין נקודת מוצא.

כשאתם פוגשים בנוער שלא מכבד את ההורים או המורים שלו, זהו ביטוי של ניתוק מחכמת הדורות.

כואב לומר, אבל ספיר נחום ז"ל נרצחה משום שמערכת החינוך הסלילה אותה להתבוללות ולקשר שהוביל בסופו של דבר לניצול מיני ואובדן דרך עוד לפני שהיא פגשה האכזריות של הרוצח שלה. היא נפגעת של מערכת חסרת זהות ושורשים.

מתפרסמות רשימות חשובות שמשקפות את הצורך והנאמנות לביטחון ולארץ ישראל, אני רוצה להציע לכם בנוסף לחשוב על אנשים שילחמו על העתיד של הילדים שלכם. לא רק שננשום אלא גם שנחיה; חיים יהודיים אמיתיים, שורשיים.

כי המאבק על הזהות של הילדים שלנו, אחיי היקרים, הרבה יותר עמוק מכל מאבק אחר.

מצורפת פה רשימה של נציגים שעושים רושם נכון בתחום של זהות יהודית:

א. דודי אמסלם.
ב. שלמה קרעי.
ג. קטי שטרית.
ד. יואב קיש.
ה. ארז תדמור.
ו. אביחי בוארון\מסיקה.
ז. עמית הלוי\מרדכי בניטה.
ח. בועז בסמוט.
ט. דני דנון.
י. מיקי זוהר.
יא. אוסנת מארק.
יב. יריב לוין.
יג. גלית דיסטל אטבריאן.
יד. יואל אדלשטיין.
טו. מאי גולן.
טז. ללי דרעי
---

הרשימה היא על דעתי האישית בלבד.