זירת הפיגוע
זירת הפיגועצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בפיגוע הירי בירושלים נפצעו שמונה בני אדם, שניים מהם הם האחים אלעזר (19) ודובי (16) פרובר, שיצאו להתפלל בכותל המערבי בתפילות שבין הזמנים ולא שיערו שייפגעו מירי המחבל.

אביהם יחזקאל אמר היום בראיון לאולפן ynet כי אוטובוס קו 3 של אגד חלף על פניהם בזמן הפיגוע: "היה נס גדול. הם חיכו בתחנה והאוטובוס חלף על פניהם".

"הם הגיעו להתפלל בכותל המערבי, אחרי זה המשיכו לקבר דוד שהיה עמוס במאות מתפללים, ואז יצאו לקו האוטובוס 3 של אגד. היה נס גדול. הם חיכו בתחנה ועבר אוטובוס מלא, אז הוא חלף על פניהם".

יחזקאל סיפר כי בניו "התחילו לעלות על אוטובוס אחר, בזמן שהתחיל גל של יריות ורסיסים לכל כיוון וצעקות היסטריות. בני אלעזר, תוך כדי שנפצע מהירי, זכר את מה שלמד בעזרה הראשונה ורץ לטפל בפצוע הקשה שהיה לידו".

האב סיפר כי שני ילדיו ספגו קליע, שלדבריו "חדר את החולצות שלהם, נכנס בצד אחד, יצא בצד השני בכתף, ולא קרה להם כלום". דובי בן ה-16 כבר השתחרר מבית החולים שערי צדק בעיר ומצבו טוב, ואלעזר שנפצע קל בכתף נשאר להשגחה. "הם אמרו לי - אבא, תודה לה' שניצלו לך שני ילדים. הם עדיין לא נרגעו מהמקום שבו היו. הם היו בטוחים בכל רגע שהמחבל בזירה, אנשים שכבו בין הכיסאות. מאחל החלמה מהירה לפצועים, ושנזכה שתתבטל מעלינו כל התקופה הקשה הזאת", אמר יחזקאל.