דרך אמונה
דרך אמונהצילום: דוברות

כוחות משטרה פשטו הבוקר (רביעי) על נקודת ההתיישבות "דרך אמונה" שהוקמה בשבוע שעבר על ידי 11 משפחות חרדיות ופינו את המתיישבים באלימות קשה.

לאחר הפינוי מסרו המשפחות: "ממשלת גנץ-לפיד-בנט והאחים המוסלמים, החליטו לצערנו לחסל כל התיישבות שתשמור על הרצף הטריטוריאלי היהודי של גוש עציון. קמנו הבוקר באלימות קשה אל פינוי היישוב שהתנהל בצורה זוועתית וברוטלית כנגד המתיישבים החרדים".

חבר הכנסת שמחה רוטמן הגיב: "מתברר שהמנהל האזרחי יודע לעבוד בנחישות וביעילות כדי להילחם ביישובים לא מוסדרים. כמובן, רק אם הם יהודים".

כזכור, כ-11 משפחות מהמגזר החרדי עלו לנקודת התיישבות חדשה סמוך לישוב מיצד שבמזרח גוש עציון. במקום שנקרא 'דרך אמונה' הוקמו כ-15 מבנים וכן בית כנסת מאולתר וישיבת בין הזמנים לבחורים.

מדובר בפעם הראשונה שבה משפחות חרדיות לכל דבר עולות לנקודת התיישבות לא חוקית מתוך כוונה להצטרף למפעל ההתיישבות.

משה דוד רכז המאחז סיפר: "הישוב דרך אמונה הוקם ביום ראשון בחצות על ידי משפחות אברכים חרדיות ועל ידי בחורי ישיבות שהתנדבו על מנת לחבר את בני הציבור החרדי לארץ ישראל וכמחאה על מדיניות האפרטהייד שעושה איפה ואיפה נגד יהודים בנושא הבניה ביו''ש. ברוך השם יש הענות רחבה מצד הציבור החרדי שמפתיעה את כל הפעילים כנראה שנושא יישוב הארץ בער בציבור מתחת לפני השטח ואנחנו רק היינו הטריגר''.