השרה יפעת שאשא־ביטון במשרד החינוך
השרה יפעת שאשא־ביטון במשרד החינוךצילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התייחסה הבוקר (רביעי) למשבר בין משרד החינוך המייצג את המורים, לבין משרד האוצר שנמנע לטענתה להגיע להבנות מול צוותי ההוראה.

"אני מרגישה שהאוצר לא רוצה להגיע להסכם אחרי כל הרבה חודשים", האשימה השרה בראיון לכאן רשת ב'. "אנחנו חייבים להפסיק עם הכרוניקה הזו שמשאירים את ההורים והילדים בכזה מתח עד פתיחת שנת הלימודים".

לדבריה, "אנחנו שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים ומדברים איתנו של שביתה וצווי מניעה. מי שמדבר על זה עכשיו, אומר בפה מלא שאין לו שום כוונה להגיע להסכם שכר".

שאשא ביטון טענה גם כי "אין שום מגבלה תקציבית, יש כסף באוצר להסכם הזה. אנחנו ממש לא דורשים הרבה כסף. גם מה שאנחנו דורשים זה פשרה גדולה. אנחנו דורשים את מה שצריך כדי לתקן את המעוות במערכת החינוך".

כפי שפורסם לפני כשלושה שבועות, משרד החינוך הציג את המתווה שלו לשיפור שכר המורים ופתרון משבר כוח האדם במערכת. המתווה גובש לאחר פגישות של אנשי משרד החינוך עם משרד האוצר וגורמים מקצועיים נוספים.

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון אמרה אז כי "יש כאן הזדמנות היסטורית לחזק את מערכת החינוך, לייצב אותה ולהשביח אותה, למען הילדים של כולנו. לא עוד הסכם שכר שהוא טלאי על טלאי, אלא הסדרה אמיתית של עיוותי שכר הקיימים במערכת והעלאת שכר המורים באופן משמעותי''.

לדברי שאשא ביטון, הסכם שכר כזה חייב לשים דגש משמעותי על המורים המתחילים, לצד שימור כוח הוראה איכותי ומנוסה שנמצא היום במערכת, עם ניסיון של 15 שנים ויותר. ''זאת על ידי מתן אופק של התפתחות מקצועית לצד אפשרות להתקדם גם בשכר. ''המתווה שאנו מציעים מייצר פתרון אמיתי למשבר החמור בו אנו מצויים, ויביא בשורה של ממש למערכת החינוך לעוד שנים רבות קדימה. השיחות שלנו עם האוצר וההסתדרות עדיין בעיצומן על מנת להביא להסכמות בהקדם".