חטיפה. אילוסטרציה
חטיפה. אילוסטרציהצילום: istock

ערב פתיחת שביתת הרעב המתוכננת של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל אומר איסמאעיל הניה, מנהיג חמאס, כי "ההתנגדות (חמאס) שניהלה את מערכת 'חרב אל-קודס' (המלחמה במאי 2021) בהגנה על העיר הקדושה, מוכנה לפתוח במערכות חדשות בהגנה על האסירים הפלסטינים".

במסיבת עיתונאים באיסטנבול אמר הניה כי נושא האסירים הוא סוגיה לאומית מובהקת ואינו סוגיה של ארגון זה או אחר, שכן העם הפלסטיני כולו מביע תמיכה באסירים ועל מאבק האסירים להשגת זכויותיהם קיים קונצנזוס.

הניה אמר, כי מאבק האסירים הביטחוניים חושף את הפנים המכוערות של "הכיבוש", ומנגד את עוצמתו של העם הפלסטיני, עמידתו האיתנה ויכולתו להקרבה עצמית.

לדברי הניה, שחרור האסירים נכלל במסגרת המאבק וניהול המערכה נגד ישראל, ובכל סבב לחימה ארגוני המאבק ניסו לחטוף חיילים ישראלים כדי לשחרר את האסירים במסגרת עסקאות חליפין.

במסר לאסירים ולציבור הפלסטיני אמר הניה, כי יעד שחרור האסירים נמצא בראש סדר העדיפויות והוא נושא קבוע בכל ישיבות הנהגת חמאס.

עלי אל-עאמודי, מבכירי חמאס ברצועת עזה, אומר כי שחרור האסירים אינו סיסמא גרידא אלא הוא תוכנית פעולה של חמאס להביא לשחרורם באמצעות חטיפת חיילים כדי שישמשו קלפי מיקוח בעסקת חליפין עם ישראל.

בראיון לרדיו של חמאס "אל-אקצה" (חמישי) אמר עאמודי, כי חותרת להשיג עסקת חליפין חדשה שתזקוף ראש העם הפלסטיני והאסירים בהדגישו, כי "תוכנית חטיפת חיילים תימשך עד שחרורו של האסיר הפלסטיני האחרון מבתי הכלא של הכיבוש".

על פי נתונים פלסטיניים, בסוף יולי היו בבתי הכלא הישראליים 4,750 אלף אסירים ביטחוניים, מהם 32 נשים ו-180 קטינים כ-670 אסירים מנהליים.