גלי בהרב מיארה
גלי בהרב מיארהצילום: שלו שלום/TPS

ארגון "בוחרים במשפחה" עתר לבג"צ בדרישה כי יורה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה לאסור על משרדי הממשלה לעשות שימוש בסמלי הלהט"ב או להביע הזדהות עמם.

את העתירה הגיש יו"ר הארגון מיכאל פואה, על רקע החלפת הלוגואים וסמלי משרדי הבריאות, החוץ והתיירות וכן סמל שב"ס לצבעי דגל הלהט"ב במהלך "חודש הגאווה" אשר צוין לפני שלושה חודשים וזאת בניגוד לחוק אשר קובע כי משרדי הממשלה יפרסמו רק עניינים הנוגעים ישירות לפעילותם.

כאשר פנה פואה בעניין ליועמ"ש גלי בהרב מיארה היא השיבה כי אין בכך משום הזדהות עם נושא פוליטי וסרבה לאסור את הדבר על משרדי הממשלה.

בעתירה כותב פואה בין היתר כי "משרדים וגופיים ממשלתיים אמורים לשרת את כלל הציבור, ולא רק ציבור מסוים בעל גוון פוליטי או חברתי ייחודי. הצגת דגלי להט"ב במשרדים ממשלתיים וצביעת סמלי המשרדים הממשלתיים בצבעים אינה קשורה בכל דרך שהיא לתפקידם ופעילותם של משרדים אלו ועל כן היא אסורה".

בעתירתו מזכיר פואה כי הרשות השנייה פסלה בעבר חלקים מתשדיר של קהילת הלהט"ב בשל כך שהנושא שנוי במחלוקת בציבור. כאשר הגיע הנושא לפתחו של בג"ץ קבעו שופטי בג"ץ כי "מדובר ב"מסר בנושא פוליטי, חברתי, ציבורי או כלכלי השנוי במחלוקת בציבור".

לוגו שב"ס בגרסת להט''ב
לוגו שב"ס בגרסת להט''בצילום: ללא קרדיט

עוד כותב פואה כי: "הבעת ההזדהות עם מאבק הלהט"ב על ידי משרדי הממשלה באמצעות הנפת דגלי הלהט"ב או החלפת צבעי הסמלילים בצבעי הלהט"ב וכד', היא פגיעה חמורה בתדמית השרות הציבורי אשר אמור להיות ממלכתי ומקובל על כולם. הזדהות זו עם צבעי הלהט"ב יוצרת תחושה שהשירות הציבורי אינו נחלת כלל הציבור, אלא מקדם אג'נדות שנויות במחלוקת. פגיעה זו מתבטאת ראשית מול עובדי המשרד, שנאלצים בעל כורחם להזדהות עם עמדה פוליטית כפי שתוארה לעיל".

"כמו כן נפגעים האזרחים הנזקקים לשרות הציבורי ממשרדים אלו שערכי התורה או להבדיל ערכי האסלאם והמשפחה יקרים להם, וברור להם שהממשק עם מוסד ציבורי המזלזל בערכים בהם הם מאמינים פוגע בזכותם האזרחית פגיעה קשה. מעל הכל נפגעים אזרחי ישראל הרואים בדאגה כיצד הובקעה החומה שאמורה להפריד בין השירות הציבורי לבין המערכת הפוליטית, וכיצד תנועה שאין לה רוב ולא מצליחה להעביר חוקים בכנסת מגייסת את השרות הציבורי לקידום מטרות פוליטיות וחברתיות השנויות במחלוקת ציבורית".

מיכאל פואה מסר הבוקר "הבעת ההזדהות עם מאבק הלהט"ב ע"י משרדי הממשלה, באמצעות הנפת דגלי הגאווה והחלפת צבעי הלוגואים בצבעי הגאווה, היא פגיעה חמורה בתדמית השירות הציבורי, אשר אמור להיות ממלכתי ומקובל עם כולם. התחושה היא, שהשירות הציבורי כבר אינו נחלת כלל הציבור אלא מקדם אג'נדות שנויות במחלוקת. דרשנו מהיועמ"ש להוציא הנחייה לכל שרי הממשלה, האוסרת את כל פרסומי ההזדהות והחסות עם גופים פוליטיים וחברתיים בכלל ועם ארגוני הלהט"ב בפרט. סירובה התמוה בטענה כי לא מדובר באירוע פוליטי תעמוד למבחן בג"ץ ואנו תקווה כי בית המשפט יעמיד אותה על טעותה".