אבי ביטון
אבי ביטוןצילום: דוברות המשטרה

ניצב אבי ביטון, מפקד מחוז מרכז במשטרה, סיפר היום (רביעי) בשיחה עם כתבים כי מדי יום נכנסים כ-10 אלף שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) דרך גדר הביטחון הפרוצה.

"כולם חושבים שצריך לחסום את הפרצות גדר, אך בפועל לא נעשה דבר. הגדר פרוצה לכל אורכה", הזהיר ביטון והשמיע ביקורת מרומזת על התעלמות מערכת הביטחון מן הסכנה.

ביטון אמר את הדברים על רקע עלייה בעבירות הרכוש שניכרת בעיקר באזור השרון, והתייחס לפעילות הצבא בחודש אפריל - אז הוחלט להדק את הגדר: "באותו חודש ירדו עבירות הרכוש ב-40%". מלבד העניין הפלילי, התייחס פקד המחוז גם לחשש הבטחוני: "צריך לזכור כי מרגע קבלת התרעה על מפגע שחוצה את הגדר - יש לנו שבע דקות לסכל אותו בהרים בשרון".

לפי הדיווח בחדשות 13, הניצב התייחס לפשיעה החמורה במגזר הערבי במחוז שתחת פיקודו ואמר כי "המגזר הערבי הוא בסך הכול 9% מסך התושבים שמתגוררים במחוז, אבל הוא אחראי לכ-90% מהפשיעה החמורה".

ביטון אמר כי הוא ביקש מהאזרחים הערבים לשתף פעולה. "אני לא מצפה מהאזרח שיהיה שוטר טוב, אבל אני כן מצפה שיהיה אזרח טוב, שלא יעלים מצלמות למשל. מכאן יהיה לנו הרבה יותר קל להתקדם".

"עבירות הרכוש הן עבירות משתלמות לכולם, לצערי, מלבד חברות הביטוח – גם לעבריינים, שצריכים את חלקי החילוף, גם לאדם שנגנב לו הרכב, בגלל הביטוח, וגם המדינה נהנית מזה ששילמו מס על עוד אוטו חודש. ברגע שיש מחסור בייצור כלי רכב – יש דרישה עצומה לחלפים".

שולמית רחל עובדיה היא בת ה-84 שנרצחה אמש (שלישי) בפיגוע בחולון בידי מוסא סרסור בן ה-28. היא הניחה אחריה בעל ושלושה ילדים.

שרונה ניצן, שכנתה של שולמית, הייתה הראשונה שראתה את גופתה. ניצן סיפרה הבוקר לכאן חדשות: "תליתי כביסה, פתאום ראיתי גופה. אף אחד לא עזר לה, אז ירדתי. פתאום ראיתי שאני מכירה את האישה - וצלצלתי לבת שלה".

תושב שהתפלל סמוך לזירה הוא זה שדיווח למשטרה על הרצח. בשיחה עם כאן חדשות הוא סיפר: "סיימנו תפילת שחרית וראינו משהו, בהתחלה לא הבנו מה אנחנו רואים ואז קלטנו שמדובר באדם צעיר. התקשרנו מייד למשטרה ולמד"א". לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה בכפר צרטה שבמרכז השומרון חמישה מבני משפחתו ומקורביו של סרסור, שנכנס לישראל דרך מעבר אייל הסמוך לקלקיליה עם אישור עבודה תחת קבלן בנייה.

סרסור עוכב לתשאול פעמיים במהלך השבועיים האחרונים בידי שוטרי סיור בחולון, שנתקלו בו במהלך פעילות שגרתית וחשדו כי הוא שוהה בלתי חוקי. בשני המקרים הוא שוחרר לאחר שהשוטרים וידאו שהוא נכנס לישראל תחת אישור עבודה וכי אין לו עבר ביטחוני.