משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פועל בימים אלה להגדלת היצע כלי רכב "נקיים" וידידותיים לסביבה ומפרסם להערות הציבור תקנה חדשה שתאפשר ייבוא של רכב כבד המונע בהנעה חליפית או נטול פליטות.
תיקון התקנה החדש יגדיל את המשקל המרבי המותר בחוק, לרכב כבד ואוטובוסים. זאת, במטרה לפתוח את השוק לרכבים נוספים המיוצרים באירופה ולאפשר לייבא משאיות ואוטובוסים המונעים בהנעה חליפית או נטולי פליטות, מאחר ומשקלם כבד יותר מהמשקל המרבי הקבוע כיום בתקנות.
התקנה החדשה מותאמת לדרישות התקינה האירופית, המפרידה בין סוגי רכב שונים, וקובעת משקל מקסימלי ייעודי לרכב בעל הנעה חליפית (Alternatively Fuelled) ורכב מנועי נטול פליטות (Zero Emission). זאת, בשל הצורך לשאת סוללות חשמליות כבדות.
רכבים בהנעה חליפית ונטולי פליטות, פותחו רק בשנים האחרונות, ולא עמדו במשקל המקסימלי הנדרש בתקינה הישראלית. פער זה יוצר חסם בייבוא לישראל של רכבים כבדים ונקיים יותר, המיוצרים בתקינה אירופית. כמו כן, הדבר עומד בניגוד למדיניות משרד התחבורה המאמצת את התקינה האירופית במסגרת התקנות העיקריות, ומעודדת מעבר לכלי רכב ידידותיים לסביבה.
התקנות החדשות, לאחר אישורן, יחולו על רישום ראשוני של רכב או רישום רכב לאחר שינוי מבנה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מרב מיכאלי: "מעבר לתחבורה ירוקה זו לא אופציה, זו חובה. זו חובה כי משבר האקלים רק הולך וגובר ועלינו לעשות צעדים משמעותיים כדי לצמצם את התרחבותו. משנכנסתי לתפקיד שרת התחבורה החלטתי שהתחבורה שלנו תהפוך לירוקה ונקיה יותר. תחבורה היא אחד הגורמים המשמעותיים לזיהום, ודווקא בגלל זה זו הייתה מההחלטות הראשונות שקיבלתי, כדי להתחיל את בלימת המשבר כמה שיותר מהר. האצנו את חשמול הרכבת, העברנו החלטות ממשלה, הכנסנו לשירות מאות אוטובוסים חשמליים ועכשיו, אנחנו ממשיכות וממשיכים בהתרחבות באמצעות התקנות הללו, כדי שנוכל להכניס לשירות התחבורה הציבורית שלנו, תחבורה ירוקה ונקיה יותר עבור כולנו".
מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק: "תיקון החקיקה יאפשר ייבוא של מגוון כלי רכב לישראל, בין היתר מפרקיות חשמליות, שיאפשר למפעילי התחבורה הציבורית להרחיב את צי האוטובוסים מרובי הקיבולת, כך שיהיו שקטים וירוקים לרווחת הנוסעות והנוסעים".