שירותים במטוס
שירותים במטוסצילום: ISTOCK

דניאל, דיילת בריטית העובדת בחברת התעופה של האמירויות "אמירטס" חשפה בסרטון טיקטוק את "חמשת כללי הזהב" לנוסעים, שלטענתה הם חייבים להימנע מהם.

"הנה חמישה דברים שלעולם לא הייתי עושה אם הייתי נוסע כנוסעת", אומרת דניאל בתחילת הסרטון. הכלל הראשון עליו היא ממליצה, היא לעולם לא לפסוע אל תוך תא השירותים במטוס ללא נעליים. "זה אולי נראה כמו מים על הרצפה אבל תאמינו לי, חבר'ה, זה ממש לא. אני בטוחה שאתם יכולים לנחש מה זה", אומרת דניאל.

הטיפ השני אותו היא מעניקה לנוסעים, הוא לא להירדם במטוס עם הפנים שעונות על החלון. "לכל כך הרבה אנשים, מאות אם לא אלפים, הייתה גישה לחלון הזה והם נגעו בו", מסבירה דניאל.

העצה השלישית של הדיילת היא לעולם לא לגעת בשום חלק בחדר השירותים במטוס בידיים חשופות, כולל לחצן הורדת המים. "אני משתמשת בטישו כדי לגעת בכל דבר", מספרת דניאל.

אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: istock

ומה לגבי מגש האוכל? גם שם ממליצה דניאל בחום לחטא אותו לפני השימוש. "לעולם לא אשתמש בשולחן מגש המטוס בלי לחטא אותו קודם. זה נכון במיוחד אם אני עומדת לאכול עליו ארוחה, הייתי רוצה לוודא שהוא נקי", אומרת דניאל.

העצה החמישית של דניאל אינה קשורה לניקיון והיגיינת המטוס, אלא לעובדה שהיא עצמה "לעולם לא תצטרף למועדון המייל הגבוה".

הסרטון של דניאל הפך בתוך זמן קצר במיוחד לויראלי וזכה למיליון וחצי צפיות, וכצפוי גם גרר תגובות לא מעטות של גולשים. "אז הטיפ העיקרי הוא להביא מגבונים וג'ל אנטי בקטריאליים ולחטא כל דבר לפני השימוש", סיכם אחד הגולשים. גולש אחר תהה "האם לא אמורים לנקות את כל הדברים האלו ביסודיות אחרי כל טיסה?".