יפתח רון טל
יפתח רון טלצילום: חיים טוויטו

אחד הקרבות הגדולים במו"מ הקואליציוני הוא על תיק הביטחון שאליו לוטש עיניים חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מתעקש להשאיר את משרד הביטחון בשליטת הליכוד.

האלוף (במיל') יפתח רון טל, לשעבר מפקד זרוע היבשה, הביע תמיכה במינויו של סמוטריץ' לשר הביטחון.

ברדיו YNET סיפר רון טל כי נפגש עם סמוטריץ': "התרשמתי שהוא ניגש לתיק בחיל ורעדה עם הבנה שזה תפקיד ענק עם השפעה אדירה על כל מה שקורה במדינה. הוא מאוד מוכשר, בא עם אידיאולוגיה מוצקה והוא איש ביצוע מהמעלה הראשונה. המערכת הביטחונית תופתע ממנו לטובה".

בנוגע להתערבות והלחץ שמפעילים האמריקנים בנוגע למינוי שר הביטחון אמר רון טל בראיון כי הוא "לא רואה סיבה שהאמריקנים לא ישתפו איתו פעולה. ממתי האמריקנים נכנסים לקרביים של השאלה הפוליטית איך תורכב הממשלה בישראל? הם לא עושים את זה. הם יכולים להביע את דעתם".

רון טל סיכם: "אם סמוטריץ' יהיה שר ביטחון, הוא יהיה מקובל על האמריקנים והוא גם יפתיע אותם ואת כל מי שמרים סימן שאלה".

בתוך כך, עיתון יתד נאמן המזוהה עם ח"כ משה גפני ומפלגת דגל התורה, מתח הבוקר (ג') ביקורת על דרישתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' לקבל את תיק הביטחון בממשלה החדשה.

''כשאנחנו שומעים על התעקשות אחד הגורמים שברצונו להיות דווקא בתיק כזה שאחראי לתפקוד המדינה, בביטחון או באוצר, דווקא למרות היותו מייצג ציבור סקטוריאלי מוגדר שתפיסותיו הביטחוניות ו/או הכלכליות אינן עולות בקנה אחד עם צרכי כלל הציבור במדינת ישראל, ועל אף שיש לו מאחוריו לא יותר משבעה חברי כנסת, וספק אם גם את אלו הוא היה יכול להשיג אם הוא היה רץ בצורה עצמאית'', נכתב בעיתון.

ביתד נאמן משווים את סמוטריץ' לבנט ש"סחט" ראשות ממשלה עם מספר מנדטים מועט, ''אנו נכנסים כבר שוב לסחרחורת הקבועה של הדלים גאים, מהסוג שראינו בסיבוב הקודם, שבו דרשו בנכלוליות פוליטית אין קץ, מכוח שישה מנדטים, ראשות ממשלה עם סמכות פריטטית, טיפה לא פחות''.