שר העלייה והקליטה המיועד, ח"כ אופיר סופר, התארח בעמדת ערוץ 7 בכנס עיר הנדל"ן באילת והזהיר מפני אובדן הרוב הדמוגרפי היהודי בגליל.

"יש שינוי דרמטי ואם לא נדע להטיל את כל כובד המשקל לעניין הזה - נאבד את הגליל. יש חשיבות לשליטה בשטחים הפתוחים בתקופה שאנחנו באיבוד משילות - והיא תתגבר רק דרך הבנייה בערים. אם תהיה תנופת בנייה יהיה שינוי דמוגרפי. אם נבנה עשרות אלפי יחידות וערי הגליל יגדלו לגודל של 100 או 200 אלף תושבים, החינוך והכלכלה ישתפרו. לדעתי, היכולת לחולל את השינוי הדמוגרפי תתחיל מהפן הכלכלי והפיתוח", אמר סופר.

כמי שמיועד לכהן בתפקיד העוסק בעלייה וקליטה יש לו חזון ומבט קדימה. "אם נצליח להפיק מודל, כפי שנעשה באפרת עם הרב ריסקין, שבמסגרתו נעלה קהילות שיתגבשו סביב אזור מסויים, אפשר להביא אותם גם לגליל ולנגב וזו תהיה ברכה גדולה. זה יכול לסייע גם לפיתרון משבר הדיור, כי כשעיר תתפתח זה ייתן בסופו של דבר יותר אפשרויות מגורים".

עם זאת, סופר מצהיר שהוא מתכוון לפני שינקוט במהלכים, ללמוד את השטח לעומק. "אני רוצה קודם כל ללמוד המשרד, את תוכניות העבודה והחזון ואז להבין היכן צריך לשים את הכסף כדי לממש את המטרות בצורה הטובה ביותר. אני חושב שהמטרות המרכזיות של המשרד הן להביא יותר עולים ולדעת לקלוט אותם נכון, כשמאמץ אחד יפרה את השני".

הוא הודף את ביקורות השמאל על הממשלה החדשה. "אני מציע לכולם לא להיבהל ולספור עד עשר. אנחנו נתנהל בצורה ראויה ולא בדורסנות שאפיינה את התקופה האחרונה, כי אנחנו חזקים, עם מנדט ציבורי רחב ויודעים מה אנחנו רוצים. נעשה את הכל בכבוד - אבל נעשה", הוא מסכם".