השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאי
השר איתמר בן גביר והמפכ"ל קובי שבתאיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הנחה את מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי להורות למשטרה, להסיר כל דגל אש"ף שמגלה הזדהות עם ארגון טרור מהמרחב הציבורי ולעצור כל אירוע הסתה כנגד מדינת ישראל.

השר העביר ללשכת מפכ"ל המשטרה הוראה כי כל שוטר בכל דרגה, יהיה רשאי במהלך המשמרת, להסיר דגלים של הרשות הפלסטינית.

את ההוראה העביר בן גביר למפכ"ל בהסתמך על כך שהנפת דגל אש"ף הינה תמיכה באירגון טרור.

"לא ייתכן שפורעי חוק ינופפו בדגלי טרור, יסיתו ויעודדו טרור ועל כן הנחיתי להסיר את דגלי התמיכה בטרור מהמרחב הציבורי ולהפסיק את ההסתה נגד מדינת ישראל. הזדהות עם מחבל ועם פגיעה בחיילי צה"ל, אינה חוסה תחת חופש הביטוי", אמר בן גביר.

מתן פלג, יו''ר תנועת אם תרצו, אמר כי זהו ''יום חשוב מאוד למשילות, יום חשוב לציונות ולמדינת ישראל".

"צריך להבין שהנפת דגל אש''ף מטרתה למרוד במדינת ישראל ולהעביר מסר שיש פה מקום לישות טרור בתוך שטחי המדינה. היום כבר ברור לכולם מהו הקשר בין הנפת דגל הטרור לבין עידוד ההקצנה הלאומנית והאלימות של ערבי ישראל. את התוצאות של ההפקרות ראינו בבולטות בפרעות תשפ"א ואסור שהאירוע יחזור על עצמו'', דברי פלג.

נזכיר כי מוקדם יותר הורה בן גביר למפכ"ל לקיים תחקיר מעמיק בעקבות חגיגות שחרור המחבל כרים יונס לאחר שהשר הורה למשטרה לפעול למנוע את החגיגות.

המפכ"ל יקיים תחקיר פנימי במשטרה ויציג אותו לשר. נזכיר כי המחבל כרים יונס שרצח את החייל רב"ט אברהם ברומברג הי"ד, השתחרר בשבוע שעבר אחרי 40 שנות מאסר בכלא הישראלי, תחת שורת הוראות של השר לביטחון לאומי לשב"ס שמטרתן למנוע חגיגות הסתה ותמיכה במחבל ובטרור.

השר הורה למשטרה שלא לאפשר הקמת אוהלים לכבודם של רוצחים ואירועי חגיגות תמיכה ואהדה לטרור. הוראה זו בוצעה בצורה חלקית בלבד, אך בני משפחתו וחבריו של המחבל הקימו אוהל לצרכי החגיגות ובכירי הרשות הפלסטינית אף עלו לבקרו.

בעקבות האירועים קיים השר לביטחון לאומי שיחה עם מפכ"ל המשטרה אודות הקמת האוהל והחגיגות שהתקיימו בכפר. בשיחתם הורה השר על ביצוע תחקיר פנימי במשטרה שיוצג לו. מטרת התחקיר לוודא כי אירועים כאלו לא יחזרו על עצמם בעתיד.

בן גביר מסר: "החגיגות הללו הן חגיגות של הסתה ותמיכה מפורשת בטרור ולא יעלה הדעת שאירועים כאלו יתרחשו אצלנו בבית. במדינת ישראל אין מקום לחגיגות תמיכה בטרור ואעשה כל שבסמכותי כדי למנוע את החגיגות הללו, עד להעברת חוק עונש מוות למחבלים".